Fysisk sundhed

Vores krop er skabt til bevægelse. Vidste du, at der kun skal få ændringer til for at mindske de fysiske gener ved kontorarbejde? Her kan du finde tips til, hvordan du får mere bevægelse ind i arbejdsdagen for dig selv og dine kollegaer.

82F95D884783A56B

Power Breaks - program 1

Hent guide (pdf)

103DA34E4783A56B

Power Breaks - program 2

Hent guide (pdf)

57A610DF4783A56B

Power Breaks - program 3

Hent guide (pdf) 

Hvad er Power Breaks?

I samarbejde med træningsekspert Birgitte Nymann har vi udviklet Power Breaks – en række øvelsesprogrammer, man kan lave i løbet af arbejdsdagen for at få kroppen i bevægelse og bekæmpe de fysiske gener, der kan opstå ved stillesiddende arbejde. 

Vores klare anbefaling er at lave Power Breaks programmerne tre gange ugentligt. Hvert program består af 8 øvelser: 4 basisøvelser, der er ens for alle programmerne, for at få kroppen i gang, og 4 udvidede øvelser for at sikre den positive effekt. 

”Vi havde selv en masse aktiviteter i gang – nu kommer I jo med et kæmpe forarbejde, som vi lige kan tage ned af hylden og implementere næste uge”

- Lone Wichmann, HR-chef hos Bruun & Hjejle (16. maj 2018)

Kom godt i gang med Power Breaks

For at skabe optimale resultater med Power Breaks, skal det foregå i arbejdstiden, hvor fællesskabet med kollegerne sætter positive spor på trivslen, sygefraværet og produktiviteten. Derfor er vores klare anbefaling, at det bør foregå i et samarbejde mellem ledelsen og medarbejderne. 
  • Beslut jer som ledelse for, at I og jeres medarbejdere bruger 3x8 minutter af den ugentlige arbejdstid på Power Breaks. Og sørg for at lederne bakker op om initiativet og opfordrer medarbejderne til at få det gjort.

 

 Har du stillesiddende arbejde?

Vores krop er skabt til bevægelse. Se her hvordan stillesiddende arbejde påvirker dit helbred – og få inspiration til, hvordan du med selv små ændringer kan styrke sundheden.

Læs mere her

 

Får du sovet nok?

For de fleste voksne er mellem syv og ni timers nattesøvn det optimale. Får du nok? Se her hvordan du kan forbedre din søvn.

Læs mere her

Konsekvenserne af stillesiddende arbejde 

I dette webinar kan du høre træningsekspert Birgitte Nymann fortælle om konsekvenserne ved stillesiddende arbejde, og hvad det egentligt betyder i hverdagen for beslutningskraft, kreativitet og produktivitet.  

Se med her

Power Breaks in english

  • What is Power Breaks?

    What is Power Breaks?

    Power Breaks is a number of exercise programmes, you can make in the course of the working day to fight the physical problems and discomforts that may arise in connection with sedentary work.

    Each Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises, the same for all programmes, to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect. 
    We recommend you complete the programmes three times every week.
  • Power Breaks - Programme 1

    Power Breaks - Programme 1

    7CAB36364783A56B

    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect. 
    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 1.

     

  • Power Breaks - Programme 2

    Power Breaks - Programme 2

    40C3012B4783A56B

    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect. 
    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 2.

  • Power Breaks - Programme 3

    Power Breaks - Programme 3

    F53AC1DF4783A56B
    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect.

    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 1.

  • Learn more

    Learn more

    Learn more about how sedentary work affects your health - and get inspiration on how to strengthen your health even with small changes.
    Read our e-folder on sedentary work

Hvad kan vi hjælpe med?