Fysisk sundhed

Mange døjer med fysiske gener, der kan skyldes stillesiddende arbejde. Vidste du, at få, simple ændringer kan være med til at mindske generne. Her finder du tips til, hvordan du og dine medarbejdere får bevæget jer mere i løbet af arbejdsdagen.

82F95D884783A56B

Power Breaks - program 1

Hent guide (pdf)

103DA34E4783A56B

Power Breaks - program 2

Hent guide (pdf)

57A610DF4783A56B

Power Breaks - program 3

Hent guide (pdf) 

Hvad er Power Breaks?

Birgitte Nymann er træningsekspert og har i samarbejde med os udviklet Power Breaks, der er nogle øvelsesprogrammer, som du og dine medarbejdere kan bruge i løbet af arbejdsdagen. Ved at bevæge og styrke kroppen kan I undgå mange af de fysiske gener, der er forbundet med stillesiddende arbejde.

Programmerne består af 8 øvelser: 4 basisøvelser, der går igen på samtlige programmer, og 4 øvelser der til sammen sikrer, at I får fuld effekt af anstrengelserne. Vi anbefaler, at I udfører Power Breaks tre gange om ugen.

”Vi havde selv en masse aktiviteter i gang – nu kommer I jo med et kæmpe forarbejde, som vi lige kan tage ned af hylden og implementere næste uge”

- Lone Wichmann, HR-chef hos Bruun & Hjejle (16. maj 2018)

Kom godt i gang med Power Breaks

For at skabe optimale resultater med Power Breaks, skal det foregå i arbejdstiden, hvor fællesskabet med kollegerne sætter positive spor på trivslen, sygefraværet og produktiviteten. Derfor er vores klare anbefaling, at det bør foregå i et samarbejde mellem ledelsen og medarbejderne. 
  • Beslut jer som ledelse for, at I og jeres medarbejdere bruger 3x8 minutter af den ugentlige arbejdstid på Power Breaks. Og sørg for at lederne bakker op om initiativet og opfordrer medarbejderne til at få det gjort.

Har du stillesiddende arbejde?

Mennesket er bygget til at bevæge sig. Her kan du se, hvordan fysisk inaktivitet påvirker helbredet – og få inspiration og tips til, hvordan du og dine medarbejdere med små ændringer kan få et bedre fysisk velbefindende.

Læs mere her

Får du sovet nok?

Syv til ni timer er det optimale for voksne. Får du og dine medarbejdere sovet nok? Hvis det ikke er tilfældet, kan I her læse om, hvordan I forbedrer jeres søvn.

Læs mere her

Stillesiddende arbejde - hvad er konsekvenserne?

Mennesket er bygget til at bevæge sig. Her kan du se, hvordan fysisk inaktivitet påvirker helbredet – og få inspiration og tips til, hvordan du og dine medarbejdere med små ændringer kan få et bedre fysisk velbefindende.

Se med her

Power Breaks in english

  • What is Power Breaks?

    What is Power Breaks?

    We have developed a series of short exercise programs that you can perform during the working day with your co-workers. They will help fight the physical discomforts and problems one can experience when doing sedentary work.

    Each of the Power Breaks programmes consists of 8 exercises. 4 of the exercises are generic and the remaining 4 exercises are specific for maximum intended effect. Our recommendation is that you complete the programmes 3 times a week – every week.

  • Power Breaks - Programme 1

    Power Breaks - Programme 1

    7CAB36364783A56B

    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect. 
    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 1.

     

  • Power Breaks - Programme 2

    Power Breaks - Programme 2

    40C3012B4783A56B

    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect. 
    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 2.

  • Power Breaks - Programme 3

    Power Breaks - Programme 3

    F53AC1DF4783A56B
    The Power Breaks programme consists of 8 exercises: 4 basic exercises to get the body going and 4 extended exercises to increase the positive effect.

    Watch the video with training expert Birgitte Nymann.

    Download a printable guide on the exercises in Power Breaks programme 1.

  • Learn more

    Learn more

    Sedentary work can have massive effects on the health of you and your co-workers. Get inspiration on how you strengthen your overall health with minor changes.
    Read our e-folder on sedentary work

Hvad kan vi hjælpe med?