Når du måske ikke er helt sikker på problemet

Ændringen betød blandt andet, at vi lancerede vores Sundhedspakke, hvor vores kunder kan få hurtig og nem adgang til online sundhedseksperter i form af læge, psykolog eller diætist. Og i 2022 tog populariteten af de muligheder virkelig fart, idet vores kunder modtog 24.000 behandlinger i 2022, hvilket er 69 procent flere end i 2021.

Vores chef for Koncept- og Sundhedsudvikling Camilla Thind Sunesen forklarer: 
”Vores kunder har virkelig taget godt imod vores online sundhedseksperter, der har en tilfredsgrad på 96 procent i 2022. Men det vigtigste for mig er faktisk, at vi lykkes med at få tusindvis af kunder i behandling, der fortæller os, at de ellers ikke ville have søgt hjælp. Ved at få folk tidligt i behandling kan vi se, at vi lykkes med at nedbringe nogle af de mere alvorlige sygdomsforløb, hvor en lidt tungere behandling ellers bliver nødvendig,” og fortsætter:

”Det er blandt andet mænd, der jo desværre har lidt et ry for at være dårlige til at gå til læge og psykolog, som vi i højere grad får i behandling tidligt. Det viser, at Sundhedspakkens popularitet langt hen ad vejen handler om at gøre løsningerne let tilgængelige for vores kunder, og at de kan komme til en konsultation på et tidspunkt, hvor det passer dem.”

Ved at få folk tidligt i behandling kan vi se, at vi lykkes med at nedbringe nogle af de mere alvorlige sygdomsforløb, hvor en lidt tungere behandling ellers bliver nødvendig.

- Camilla Thind Sunesen, Chef for Koncept- og Sundhedsudvikling i Danica Pension

Når skaden er sket

Selvom vi når flere af vores kunder tidligt, kommer vi ikke uden om, at vi stadig har mange kunder, der må anmelde en skade hos os og starte på et dedikeret behandlingsforløb. Her har vores løbende udvikling skullet sikre, at vi har den rigtige bredde og dybde i vores behandlingstilbud.

”Vores kunder har i 2022 oplevet af få 60 procent flere behandlinger per anmeldt skade, end for tre år siden. Det er jo et klart udtryk for, at vi i dag har et meget stort fokus på at gøre vores kunder raske. Det kan nogle gange betyde, at vi vælger at sende en kunde med ondt i ryggen i et psykologforløb for at afdække, om smerterne også kræver en mental indsats i en eller anden grad hos kunden,” siger Thomas Skrostrup, skadedirektør i Danica Pension. 

Det kan lyde meget enkelt, men i praksis har det krævet et stort arbejde for os at vænne vores behandlere til, at man som for eksempel fysioterapeut også skal tænke psykologhjælp ind som et behandlingstilbud til kunden.

Vores kunder har i 2022 oplevet af få 60 procent flere behandlinger per anmeldt skade, end for tre år siden. Det er jo et klart udtryk for, at vi i dag har et meget stort fokus på at gøre vores kunder raske.

- Thomas Skrostrup, Skadedirektør i Danica Pension

Når man mister noget grundlæggende

Selvom vi i Danica Pension gerne giver mere behandling til vores kunder, er der især én fase, som vi meget gerne ser, at vores kunder undgår at ende i; nemlig tab af erhvervsevne, der kan ses som den mest alvorligste del af vores forsikringsindsats. For hvis du som kunde først er nået så langt i et sygdomsforløb, at du ikke længere kan passe dit arbejde i fuldt omfang, er der ofte lang vej tilbage fra sygdommen. Derfor er vi meget stolte af at kunne sige, at vi i 2022 havde 20 procent færre nye anmeldelser af tab af erhvervsevne end for fire år siden, hvor vi ændrede vores tilgang.

”At vi i 2022 har færre anmeldelser af tab af erhvervsevne, er det bedste bevis for, at du i Danica Pension som kunde får en god behandling i alle faser af vores sundhedsløsninger. Men skulle du være så uheldig at få brug for din tab af erhvervsevneforsikring, så gør vi en stor indsats for at få dig tilbage i arbejde i bedst tænkelig stand. Vi tror nemlig grundlæggende på, at mennesker har bedst af at arbejde, og vores virksomhedskunder er jo glade for at kunne have dygtig og kvalificeret arbejdskraft til rådighed,” slutter Thomas Skrostrup.