Kunderne – private og firmakunder – får fra årsskiftet nye betingelser på deres forsikringer. Derudover vil en del af kunderne få justeret vilkårene i deres firmaaftaler.

”Vi opdaterer forsikringsbetingelserne, fordi vi vil hjælpe flere af vores kunder på den rigtige måde, så færre bliver langtidssyge, og så vi kan hjælpe flere, der bliver ramt af kritisk sygdom,” siger Danica Pensions kommercielle direktør Søren Lockwood og fortsætter:

”Nogle kunder vil også opleve, at vi forlænger deres forsikringer, så de dækker dem i længere tid. På den måde sikrer vi, at forsikringerne er tidssvarende og afspejler, at folk i dag bliver ældre. Vi forenkler derudover vores firmaaftaler, så vi gør det nemmere for kunderne, og så vi kan levere hurtigere og bedre service.”

Kunder skal dækkes efter hensigten

”Det er også vigtigt at være ærlig om, at vi også indfører visse skærpelser af forsikringerne, så vi sikrer, at vores kunder bliver dækket efter hensigten – og hverken mere eller mindre – ved langvarig sygdom,” siger Søren Lockwood.

Eksempelvis bliver nogle behandlinger af sygdomme og lidelser fremover kun dækket, hvis det medfører en væsentlig og varig forbedring i helbredstilstanden.

Søren Lockwood, Kommerciel direktør i Danica Pension

Tilpassede vilkår og priser

Samtidig med de ændrede forsikringsbetingelser vil en mindre del af Danica Pensions kunder også opleve, at deres firmapensionsaftale får justeret vilkår og pris – nogle bliver lidt dyrere og andre lidt billigere.

Dette skyldes blandt andet ønske om bedre sammenhæng mellem skader set i forhold til prisen ved forskellige segmenter.

Alle virksomhedskunder, som bliver omfattet af ændringerne, bliver kontaktet direkte i de her dage, hvor de konkrete ændringer vil være grundigt beskrevet.