Derfor arbejder vi i Danica Pension målrettet på at være et skridt foran og tage fat i dig og dine medarbejdere, når vi kan se, at I bør tjekke og eventuelt tilpasse jeres pension. På den måde kan I være trygge ved, at vi kontakter jer, når det er relevant – og at I altid har den rigtige pensionsordning.
150.000 kunder er indtil videre blevet kontaktet i 2017 som en del af vores proaktive servicemodel: Vi har blandt andet taget fat i dem, der er flyttet og er steget i løn.

Og det virker:
”Op mod 7 ud af 10 kunder åbner de mails, vi sender – og 58 procent flere følger vores anbefalinger til deres pension og forsikringer. Det betyder, at endnu flere nu kan være trygge ved, at de har den rigtige pensionsordning. Det er både vi – og de – glade for. Vi kan se, at de kunder, vi har kontaktet proaktivt er mere tilfredse,” siger Lars Ellehave-Andersen, CCO i Danica Pension.

20.000 kunder kontaktes lige nu om ekstra indbetaling
Mange af vores kunder vælger at sætte ekstra skub på pensionsordningen sidst på året og få fuldt udbytte af deres fradrag. Derfor minder vi i disse uger omkring 20.000 kunder, der med fordel kan indbetale ekstra til deres pensionsordning, om muligheden for at indbetale ekstra. Det er nemt, hurtigt og uden omkostninger, og vi sikrer, at kunderne får fradrag for alle indbetalinger – uanset om de indbetaler ekstra via lønnen eller netbank.

Ny kontakt efter bryllup og skilsmisse

Får du en ring på fingeren, eller går du og din partner fra hinanden, er det en god idé at tjekke din pensionsordning. Det medfører nemlig ofte, at du bør justere din pensionsopsparing og dine forsikringer. Som noget nyt tager vi derfor fat i de medarbejdere, der for nylig har skiftet civilstatus. Det skal hjælpe endnu flere af dine medarbejdere med at sikre, at deres ordning passer til dér, hvor de er i deres liv.

Vi tager proaktivt fat i dig og dine medarbejdere, hvis …

• I oplever større livsbegivenheder - eksempelvis bryllup, lønændring eller flytning.
  • Pensionsordningen er i ”ubalance” og ikke følger vores anbefalinger – for eksempel hvis I er over- eller underforsikret eller ikke sparer nok op til pension.