Hvert år oplever mere end 20 pct. af vores kunder en stor livsændring, der kan påvirke deres pensionsordning. Men i en travl hverdag får mange kunder aldrig taget sig tid til at tjekke og tilpasse deres pensionsordning, og her kan vi i Danica Pension gøre kundernes liv bedre – og lidt nemmere – ved proaktivt at række ud til dem.

Det er netop essensen af vores strategi ’Et skridt foran’, og den bliver ikke kun værdsat af kunderne. I slutningen af juni modtog vi den eftertragtede pris ”World Finance Pension Fund Awards 2017” for vores arbejde med proaktivt at kontakte kunderne med relevant information, før kunderne selv ved, at de har behov for det. Eksempelvis i forbindelse med livsbegivenheder som ægteskab, lønændring eller flytning.

Strategi giver tilfredse kunder
Administrerende direktør Per Klitgård modtog prisen, der bliver uddelt af magasinet og onlinemediet World Finance.

”Med ’Et skridt foran’ lover vi vores kunder, at vi vil kontakte dem først i de fleste tilfælde. Vi vil sikre dem en optimal pensionsordning, som giver dem en følelse af, at de er sikre og finansielt stabile,” sagde Per Klitgård til World Finance i forbindelse med prisen.

Her fortalte han også om de positive reaktioner fra kunderne:
”Vi kan se, at kundetilfredsheden blandt de kunder, vi proaktivt har haft fat i, er højere end hos de kunder, vi endnu ikke har haft fat i. Det viser, at vi er på rette vej, og at kunderne er glade for den proaktive kontakt, der hjælper dem i en travl hverdag.”