Danica Pension er nu klar til at hjælpe de kunder, som på grund af den ekstraordinære situation har akutte likviditetsproblemer. Det drejer sig særligt om selvstændige, som gennem Danica Pensions tætte samarbejde med Pension for Selvstændige (PfS), udgør over 30.000 selvstændige. Her er der fra dags dato lavet en løsning, hvor den selvstændige kan lade være med at indbetale på pensionsopsparingen frem til ultimo juni, uden det går ud over forsikringspakken, som eks. sikrer dem, hvis de kommer til skade eller blive syge. De selvstændige skal alene indbetale en lille del til forsikringsdækningerne men stadig opretholde alle dækninger, der sikrer dem, hvis uheldet er ude. Resten af betalingen tages fra den eksisterende pensionsopsparing, hvilket vil være en hjælp for den selvstændiges likviditet.

”Selvstændige erhvervsdrivende er en helt særlig gruppe, som er ekstra sårbare i den her situation. Gennem vores tætte samarbejde med PfS har vi i mange år haft mange tusinde selvstændige kunder. Dem er vi nu klar til at give en ekstra hjælpende hånd, så vi sammen kan komme igennem denne krise. Vi mener, det er vigtigt, at de selvstændige oven i deres andre bekymringer ikke skal gå også og være bekymrede over ikke at have en forsikring, hvis de bliver syge, og derfor tilbyder vi denne håndsrækning,” siger Ole Krogh Petersen, der er adm. direktør i Danica Pension.

For medarbejdere hos den selvstændige og for andre virksomheder og deres medarbejdere vil der blive lavet en lignende løsning. Hvis virksomheden aftaler det med medarbejderne, og fagforeningerne er indforstået med det, kan Danica Pension sørge for, at firmaet kan nedsætte pensionsindbetalingen væsentligt og nøjes med at indbetale til dækning af forsikringerne. Interesserede firmakunder skal henvende sig til deres kunderådgiver.

”Det er meget vigtigt, at vores kunder har de rette forsikringer, og at forsikringsdækningerne også i denne ekstraordinære situation så vidt muligt opretholdes for den enkelte, da uheld og sygdom kan ramme alle. Vi forstår til fulde, at mange virksomheder og deres medarbejdere har svært ved at få enderne til at nå sammen her og nu, og derfor vil vi med det her tiltag forsøge at bidrage til kundernes tryghed i en usikker situation,” siger Ole Krogh Petersen, der påpeger, at Danica Pension løbende vil aftale med de pågældende erhvervskunder, hvor lang en periode disse særlige muligheder kan gælde i 2020.

Erhvervskunder, der har likviditetsproblemer, og har behov for ovenstående skal henvende sig til deres rådgiver, som er klar til at hjælpe og uddybe ovenstående.

Spørgsmål?

Kontakt os på 45 12 59 02