46-årige Dorte Bilsgaard er ny kommerciel direktør og medlem af direktionen i Danica Pension. Hun har de seneste tre år været mæglerchef i Danica Pension.

”Vi er glade for, at Dorte Bilsgaard har sagt ja til et indtræde i en ny og større rolle i Danica Pension. Dorte har de sidste tre år spillet en stor rolle i at få vores stærke værditilbud, som består af gode, langsigtede afkast efter omkostninger, markedets bedste sundhedsløsninger og proaktiv og relevant rådgivning, ud til vores kunder, hvilket har ført til stor og lønsom vækst det seneste halvandet år,” siger konstitueret adm. direktør Søren Lockwood og fortsætter:

”Ud over at være meget kompetent fagligt og kommercielt er Dorte ordentlig, loyal og en rummelig og god leder – kort fortalt har hun alle de menneskelige egenskaber, som er vigtige for os i Danica Pension. Jeg er sikker på, at vi med Dorte som kommerciel direktør og medlem af direktionen står endnu stærkere på det meget konkurrenceprægede kommercielle marked. Dorte kommer til at spille en hovedrolle i at sikre, at vi også fremover opnår en vækst, som skaber værdi for både kunderne og Danica Pension.”

Står stærkt

Dorte Bilsgaard har gennem sine tre år som mæglerchef et indgående til Danica Pension og virksomhedens kommercielle og kundevendte aktiviteter. Dem ser hun frem til at udvikle yderligere i den nye stilling: ”I Danica Pension er vi lykkedes med at levere stærke pensions- og forsikringsløsninger til vores kunder, og det har de kvitteret for ved i stigende grad at vælge os som deres pensionsselskab. Den udvikling skal vi fortsætte, og her står vi stærkt i markedet med gode, langsigtede afkast, sundhedsløsninger, der er de bedste på markedet og et rigtig godt rådgivningssetup. Det glæder jeg mig til at få ud til endnu flere kunder sammen med mine mange gode kolleger,” siger Dorte Bilsgaard og fortsætter:

"I Danica Pension er vi lykkedes med at levere stærke pensions- og forsikringsløsninger til vores kunder, og det har de kvitteret for ved i stigende grad at vælge os som deres pensionsselskab. Den udvikling skal vi fortsætte, og her står vi stærkt i markedet med gode, langsigtede afkast, sundhedsløsninger, der er de bedste på markedet og et rigtig godt rådgivningssetup."Kommerciel direktør, Dorte Bilsgaard.

”Det er en spændende tid på firmapensionsmarkedet, hvor konkurrencen er benhård, og der er kommet en ny SUL-bekendtgørelse, som vi selvfølgelig kommer til at leve op til. Her er vores plads på markedet, at vi leverer den bedste kvalitet på alle områder, og det vil vi ikke gå på kompromis med,” siger hun.

Vi havde i 2021 en vækst i indbetalinger på 32 procent i Danmark, og væksten fortsatte i de første tre måneder af 2022, hvor indbetalingerne voksede med 19 procent på det danske marked. Direktionen i Danica Pension består nu af Søren Lockwood, konstitueret adm. direktør, Jesper Bjerre, driftsdirektør, Thomas Dyhrberg Nielsen, økonomidirektør og Dorte Bilsgaard, kommerciel direktør.

Processen med at finde en permanent adm. direktør er fortsat i gang, og vi melder ud, så snart der er nyt at berette.

Blå bog om Dorte Bilsgaard:

Dorte Bilsgaard har de seneste tre år været mæglerchef i Danica Pension. Før det har hun været stifter af Care Pension, ligesom hun i 14 år været partner i mæglervirksomheden Willis. Dorte Bilsgaard er 46 år og bor i Solrød Strand med sin mand og deres to døtre på 14 og 16 år.

For yderligere kommentarer eller information, kontakt venligst:
Nikolai Johnsen, presseansvarlig i Danica Pension
E-mail: nikjo@danicapension.dk