Fra dags dato er Søren Lockwood konstitueret som adm. direktør i Danica Pension. Han overtager efter Ole Krogh Petersen, der skal være adm. direktør i PFA. Søren Lockwood, der hidtil har været viceadm. direktør, har tidligere været topchef i et stort pensionsselskab, da han i næsten fem år var adm. direktør i SEB Pension, inden det blev købt af Danica Pension i 2018.

”Med Søren får Danica Pension en erfaren konstitueret adm. direktør, som er garant for altid at tænke på kunderne først og levere gode kundeoplevelser. Søren har sammen med den øvrige ledelse været en vigtig del af udformningen og eksekveringen af Danica Pensions strategi om at være kundernes tryghedsrådgiver. Som kommerciel direktør er han hovedmanden bag den imponerende vækst, som Danica Pension havde sidste år, og derfor er jeg helt tryg ved, at vi har en stærk ledelse og dygtige kollegaer, der kan sikre, at vi kan fortsætte vores stærke momentum,” siger Danica Pensions bestyrelsesformand Glenn Söderholm.

Søren Lockwood ser frem til at lede Danica Pension som konstitueret topchef.

”Danica Pension står i dag rigtig stærkt i markedet med solide afkast efter omkostninger gennem flere år, relevant og proaktiv rådgivning til kunderne samt stærke sundhedsløsninger, der bidrager til at nedbringe sygefraværet hos vores kunder. Det er årsagerne til, at kunderne i stigende grad vælger os til, og det er derfor, vi har stor vækst. Det arbejde kommer vi til at fortsætte med uformindsket styrke,” siger Søren Lockwood.

Fra dags dato er Søren Lockwood konstitueret som adm. direktør i Danica Pension

Tak til Ole Krogh Petersen for stærk indsats

”Ole har gennem mere end otte år leveret en stærk, engageret og vigtig indsats for Danica Pension og vores kunder. Sammen med et stærkt team har han blandt andet gennemført opkøbet og integrationen af SEB Pension samt salgene af Danicas norske og svenske forretning, som sammen med en fokuseret strategi om at være kundernes tryghedsrådgi-ver betyder, at Danica Pension i dag er større, mere fokuseret og rigtig godt rustet til fremtiden. Jeg vil gerne takke Ole for hans mangeårige og store indsats for Danica Pension,” siger Glenn Söderholm og fortsætter:

”Netop fordi Danica Pension nu står stærkt og fokuseret med en forankret strategi, der også førte til stor vækst sidste år, samt et stærkt og erfarent lederteam, er jeg overbevist om, at vi kan fortsætte den gode udvikling og levere attraktive langsigtede afkast efter omkostninger, samtidig med vi har fokus på bæredygtighed, markedets stærkeste sundhedsløsninger samt proaktiv og relevant rådgivning til vores kunder.”

Ole Krogh Petersen kom til Danica Pension i 2013, og han har haft flere forskellige roller, inden han i 2018 overtog topchefposten efter Per Klitgaard.

”Jeg har været enormt glad for min tid i Danica Pension, og jeg er rigtig stolt over de resultater, som vi – alle 900 medarbejdere – sammen har skabt til vores kunder. Jeg vil gerne takke alle kolleger, kunder og øvrige samarbejdspartnere for en rigtig god tid, og samtidig med jeg ser frem mod nye spændende udfordringer, er det også med vemod, jeg siger farvel til Danica Pension og kollegerne, som har fyldt rigtig meget i mit liv de sidste otte år,” siger Ole Krogh Petersen.

Danica Pension forventer at kunne præsentere en permanent adm. direktør inden for de kommende måneder.

Direktionen i Danica Pension består fra i dag af Søren Lockwood (Konstitueret adm. direktør), Thomas Dyhrberg (Økonomidirektør) og Jesper Bjerre (Driftsdirektør).

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Tim Smidemann, kommunikations- og marketingdirektør i Danica Pension:

E-mail: tism@danicapension.dk

Blå Bog Søren Lockwood:

• 2022-?: Konstitueret adm. direktør i Danica Pension.
  • 2018-2022: Viceadm. direktør og kommerciel direktør i Danica Pension.
  • 2013-2018: Adm. direktør i SEB Pension