Danica Pension: Tilfredsstillende start på året

Resultatet for Danica Pension var i 1. kvartal 2019 positivt påvirket af udviklingen på de finansielle markeder og indtægter fra Danica Pensionsforsikring (det tidligere SEB Pension Danmark). Samtidig fik kunderne et solidt afkast, der mere end indhentede det tabte fra 2018. Engangsudgifter til ekstra hensættelser som følge af regulatoriske ændringer (VA-tillæg) og integrationsomkostninger påvirkede resultatet negativt.

Danica Pension opnåede et resultat før skat af fortsættende aktiviteter på 381 mio. kr. i de første tre måneder af 2019. Det er en stigning på 22 pct. i forhold til 2018, hvor resultatet før skat var på 313 mio. kr. Stigningen skyldtes primært udviklingen på aktiemarkederne, hvor Danica Pension opnåede et solidt positivt afkast. Indtægter fra Danica Pensionsforsikring (det tidligere SEB Pension Danmark) trak også resultatet op. Størstedelen af den positive effekt fra investeringsresultatet blev dog reduceret af en engangsudgift forbundet med regulatoriske ændringer (VA-tillæg), der havde fuld virkning i 1. kvartal, og engangsudgifter forbundet med integrationen af Danica Pensionsforsikring.

Adm. direktør Ole Krogh Petersen udtaler i forbindelse med Danica-koncernens kvartalsregnskab: “Vores resultat i første kvartal er tilfredsstillende. Særligt glæder det, at de positive investeringsafkast betyder, at vores kunder har mere end indhentet det tabte fra 2018. Samtidig er vi i fuld gang med integrationen af Danica Pensionsforsikring og udskilningen af Danica Sverige, så Danica samlet vil stå større, stærkere og mere fokuseret til i fremtiden at kunne indfri visionen om at blive kundernes tryghedsrådgiver,” udtaler Ole Krogh Petersen.

For mere information, kontakt presseansvarlig Karl Kjær Bang på +45 5050 8607 / kban@danskebank.dk.

Hent hele pressemeddelelsen (pdf)

Press release in english (pdf)

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?