"Vi synes, det er vigtigt, at vores kunder jævnligt får kigget deres pensioner og øvrige opsparing igennem, så de træffer et bevidst valg om deres pensionisttilværelse og ikke får ubehagelige overraskelser ved pensioneringstidspunktet," siger vores seniorøkonom Britt Ambjørn Christiansen.

Derfor opfordrer vi vores kunder til at tilmelde sig Danica Update. Gør man det, kan vi kontakte kunden, når vi kan se, at det er hensigtsmæssigt at tjekke sine pensions- og forsikringsordninger. Det kunne eksempelvis være ved lønændringer, flytning eller ægteskab.

Analysen viser, at det særligt er de højerelønnede personer, som står til at få en indkomst på 50 procent eller mindre af deres nuværende løn ved pensionering. Det skyldes, at højtlønnede kun har udsigt til at få meget lidt eller slet ikke noget fra folkepensionens tillæg, og at grundbeløbet fra folkepensionen fylder relativt mindre i forhold til deres løn.

"Det er naturligvis helt ok, hvis man med åbne øjne har valgt at skrue kraftigt ned for sin købekraft, når man bliver ældre, men det skal bare gerne være et bevidst valg," siger Britt Ambjørn Christiansen.

Læs mere i Finans her (kærver abonnement):

Hver fjerde mand i 50’erne vil få indkomsten mere end halveret som pensionist - FINANS

Få besked, når du skal gøre noget

Tilmelder du dig Danica Update, har vi mulighed for at kontakte dig, hvis du oplever en vigtig livsbegivenhed, og det i den forbindelse er smart at tilpasse
noget i din pension.

Læs mere om Danica Update her