baada8cb-00090256-fdf9d8b9

Har du behov for en videokonsultation med en fysioterapeut eller en psykolog, kan du ringe til Danica Healthcare på telefon 70250203.

Både vi og vores samarbejdspartnere i sundhedssektoren tager situationen meget alvorligt og tager naturligvis vores forholdsregler. Det sker for at bakke op om myndighedernes forebyggende indsats for at begrænse spredningen af coronavirussen. Det betyder blandt andet, at både vi og vores partnere har mindre personale på arbejde, og at der arbejdes i mindre teams med lavere kapacitet.

Vi følger udviklingen tæt og håber på din forståelse.

Q&A i forbindelse med COVID-19

Q: Kan medarbejdere stadig få behandling fra deres sundhedssikring?

A: Vi kan forsat hjælpe mange, men i flere tilfælde ændres kontaktformen til telefon eller video, mens der nogle steder kan opleves øget ventetid på behandling. Se status på de mest benyttede behandlingstilbud nedenfor:

• Psykologbehandling via Sundhedssikring og Tab af Erhvervsevne
    Vores primære samarbejdspartner tilbyder samtaler på telefon eller via video. Fysiske møder arrangeres ved behov.
  • Fysioterapi og kiropraktik via sundhedssikringen
    Fysioterapeuten hos vores samarbejdspartner vurderer telefonisk kundens situation og behov. Herefter henvises kunden hurtigst muligt til telefonkonsultation, videokonsultation eller behandling hos fysioterapeuten eller hos en kiropraktor.
  • Forundersøgelse og operation på privathospitaler via sundhedssikringen
    Privathospitaler tilbyder forundersøgelser, udredning og operative indgreb – Det sker efter en periode, hvor privathospitalerne har måtte udskyde operative indgreb for at stå til rådighed for Det Nationale Beredskab ifm. corona-situationen. Har du tidligere været til forundersøgelse og herefter fået aflyst/udskudt din operation, vil du blive kontaktet af hospitalet og tilbudt ny operationstid.
  • Stresshotline, hotline for navigation i det offentlige og second opinion
    Samtlige tilbud/hotlines er stadig åbne for rådgivning

Q: Er der ændringer i mulighederne for udbetaling af Tab af Erhvervsevne?

A: Når vi vurderer en sag, er lægelige erklæringer et meget væsentligt arbejdsværktøj, da oplysningerne har betydning for vores vurdering. Det kan være erklæringer fra egen læge i forbindelse med en sags opstart, ligesom det kan være speciallægeundersøgelser eller kommunale akter senere i en sag, hvor vi skal vurdere sagen generelt i forhold til Tab af Erhvervsevne. Vi oplever, at det i nogle tilfælde kan være svært at få tid hos egen læge eller til speciallægeundersøgelse, og at nogle kommuner har begrænset administration.

Der er derfor sager, hvor vi bliver nødt til at afvente, at du får en tid, så erklæring og/eller undersøgelse bliver gennemført. Det betyder, at du kan opleve, at vurderingen af din sag bliver forsinket. Vi håber, du har forståelse for dette.