I kampen mod stress og øvrige mentale problemer er den tidlige indsats afgørende, hvis det ikke skal føre til længerevarende sygdom. Derfor er det meget glædeligt, at vi i årets første 11 måneder har hjulpet mennesker, som ellers ikke ville søge hjælp til at bekæmpe deres mentale problemer. I alt har mere end 1.800 kunder fået 5.000 psykologkonsultationer via Danica Sundhedspakke i år, og her svarer hele 44 procent, at de ville have undladt at søge hjælp, hvis vores digitale løsning ikke var tilgængelig.

”Det er virkelig en vigtig indsigt, og vi er rigtig glade for, at vi nu hjælper kunder, som ellers ikke ville søge hjælp. Nu får vi netop mulighed for at hjælpe dem, som vi normalt først møder to eller tre måneder senere, hvor de er blevet rigtig syge og dermed uarbejdsdygtige. Her har vi tit siddet og tænkt: Bare vi dog havde mødt dem to måneder tidligere, fordi vi så kunne bringe dem på fode igen meget hurtigere. Det kan vi nu med de nye sundhedsløsninger, og det får stor betydning for den enkelte, virksomhederne og samfundet,” siger vores chef for sundhedsløsninger, Camilla Thind Sunesen og fortæller, at hun samlet set er meget tilfreds med den nye sundhedspakke, som kunderne har taget godt imod:

”Det virker. Vores kunder har taget rigtig godt imod tilbuddet om digital hjælp,” siger hun og fortsætter: ”Bare vi dog havde mødt dem to måneder tidligere, fordi vi så kunne bringe dem på fode igen meget hurtigere. Det kan vi nu med de nye sundhedsløsninger,” slutter Camilla Thind Sunesen.

”Det virker. Vores kunder har taget rigtig godt imod tilbuddet om digital hjælp”
Camilla Thind Sunesen,
chef for sundhedsløsninger i Danica Pension

Hurtig, nem og digital adgang i vejen frem

I en artikel i Finans udtaler Dansk Arbejdsgiverforening og Dansk Psykolog Forening sig positivt om, at vi har gjort det meget nemmere for vores kunder at få hjælp.

”Det er virkelig hensigtsmæssigt, at man tilbyder hurtig hjælp til danskere, så de kan forblive på arbejdsmarkedet. Det er en kæmpegevinst for såvel medarbejderen, som virksomhederne og samfundet,” siger Pernille Knudsen, viceadministrerende direktør i Dansk Arbejdsgiverforening, til Finans.

Dea Seidenfaden, fungerende formand i Dansk Psykologforening, siger i samme artikel, at det er vigtigt at komme hurtigt i gang med at få hjælp, hvis man er i psykisk mistrivsel, da man ellers risikerer at ryge endnu længere væk fra arbejdsmarkedet. Hun tilføjer også, at overskuelig og nem adgang betyder meget, og derfor kan hun godt forstår, at folk, der har brug for psykologhjælp, søger hjælp via deres pensionsselskab, fordi det er nemmere og hurtigere.

Brug din online læge, psykolog eller diætist – hellere i dag end i morgen

Nu hvor vi bevæger os ind i en koldere og en overvejende mørkere tid, får psykologerne flere henvendelser end vanligt. Mange af henvendelserne er sæsonbetinget og centrer ofte omkring en begyndende depression.

Hvis du er en af dem, der synes, at hverdagen er en tand for tung i denne mørke tid, skal du ikke tøve med at kontakte online psykologen. Psykologen vil hellere tale med dig i dag end i morgen, for hvis en depression først får mulighed for at ’slå rødder’, kan det betyde en længerevarende behandling, der potentielt kunne være undgået.

Læs artiklen i Finans her

Er du interesseret i at vide mere om Danica Sundhedspakke og den online psykolog, kan du læse mere her og booke tid til en konsultation.

Læs om psykologen