Del

Vi kontakter dig, hvis du har mistet dit arbejde

Desværre er en af konsekvenserne af Corona-pandemien, at markant flere end normalt mister deres arbejde. Dette har også stor betydning for de fratrådtes pensions- og forsikringsordninger.

Hvis du står uden job vil dine forsikringer som eks. kritisk sygdom, tab af erhvervsevne og døds-forsikring fortsætte i 3 måneder, selvom du ikke foretager dig noget og stopper med at indbetale til din pensionsordning.

Alligevel anbefaler Danica Pension, at du som noget af det første, efter din nye jobsituation er blevet en realitet, ser på dine forsikringer og din pension.

” Vi har fuld forståelse for, at man ikke som det første tænker på sine pensions- og forsikrings-ordninger, hvis man er i den uheldige situation at have mistet sit arbejde. Derfor er det vores ansvar som pensionsselskab proaktivt at kontakte kunderne og oplyse, hvilke muligheder de har og give dem god rådgivning. I det øjeblik vi får besked om, at en kunde er fratrådt, kontakter vi straks kunden med henblik på at finde frem til den bedst mulige løsning, og vi følger løbende op for at sikre, at en kunde ikke pludselig står uden forsikringsordninger, med mindre det er et bevidst valg,” siger Evy Sørensen, der er chef for kundeservice i Danica Pension.

Hvis du ikke længere har et job, har du flere forskellige muligheder. Du kan fortsætte pensionsordningen og ofte beholde forsikringerne på fordelagtige priser og vilkår ved selv at indbetale. Det sker i produktet FortsatPrivatPension.

Hvis du ikke ønsker eller ikke har råd til at fortsætte med at indbetale, kan du udsætte indbetalingerne til pensionsordningen og beholde forsikringerne i op til et år. Beholder du dine forsikringer uden at indbetale til pensionsordningen vil det så betyde, at prisen for en del af dine forsikringer, vil kunne betales af din pensionsopsparing.

”Det vigtigste er, at du tager et aktivt valg på et oplyst grundlag, så du ikke pludselig står uden meget vigtige forsikringer, bliver ramt af sygdom og så ikke har noget sikkerhedsnet. Derfor vil vi kontakte dig, så vi sammen kan finde den bedst mulige løsning, der skaber tryghed for dig,”
siger Evy Sørensen.

Hvis du har mistet dit job og ikke allerede er blevet kontaktet, anbefaler vi, at du ringer til os på 70 11 25 25, så vi kan aftale, hvordan din pensionsordning skal fortsætte. Vi kan også oplyse dine nye priser og vilkår.

Du kan også læse om fordelene ved at fortsætte din pensionsordning hos os her.

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?