Som kunde hos os kan du i høj grad selv håndtere din pension. Der er mange digitale løsninger, der gør det let at få overblik, blive opdateret og sikre at du er korrekt dækket. Derudover er vi også meget aktive på de digitale steder, hvor vores kunder ellers kan møde os som eksempelvis på vores egen side os på sociale medier, hvor vi kommunikerer pensionsrelevant indhold og nye tendenser.

Det er nu blevet honoreret i Markedsføring på baggrund af en analyse af bureauet UserGap, der kalder Danica Pension for Danmarks stærkeste pensionsselskab digitalt. Det er særligt på kriterier som brugeroplevelse, indsats på sociale medier og rækkevidde på vores indhold, at vi vinder.

Ifølge Markedsføring er vores digitale tilstedeværelse både troværdig, overskuelig og nem at navigere i for brugerne, uanset om man bruger en pc eller mobil.

 

Digitale løsninger skal være endnu nemmere i fremtiden

Vores COO, Jesper Bjerre, er naturligvis begejstret for, at vi nu kan kalde os Danmarks bedste digitale pensionsselskab. Han forklarer:

At vores kunder bliver mødt med en rigtig god digitale løsning, er noget, vi vægter meget højt, fordi det i høj grad letter vores kunders hverdag ikke at skulle møde op til fysiske møder. I dag kan både kommende, nye og eksisterende kunder bruge vores digitale løsninger til at blive kunder eller tilpasse deres eksisterende ordninger. Det skaber tryghed for alle, at det er overskueligt og lettilgængeligt.


"Der er hård kamp om kundernes opmærksomhed, og vi bilder ikke os selv ind, at pension står øverst på vores kunders lister over yndlingsting, man kan bruge sin fritid på. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vores løsninger hele tiden bliver forbedret og nemmere at bruge, så vi også fremover kan tilbyde vores kunder de bedste digitale løsninger."Jesper Bjerre, COO i Danica Pension


ESG er en varm kartoffel, som mange gerne vil høre mere om

Et område som fylder mere og mere i mediebilledet, og som vi  ofte bliver bedt om redegøre for, er ansvarlige investeringer, grøn omstilling og bæredygtighed – også kaldet ESG.

Et generelt kritikpunkt i UserGaps analyse er, at, hvor pensionbranchen som helhed står på dette vigtige og centrale emne. 

Vi kommer ikke uden om, at der ligger en stor opgave for både Danica Pension og hele branchen i at forklare den enkelte dansker, hvor meget man kan rykke på bæredygtighed med din pensionsordning," forklarer Jesper Bjerre og fortsætter:  

"Men vi har et målrettet fokus på det, og på vores sociale medier har hvert fjerde af vores opslag i 2022 fokus på enten bæredygtighed eller biodiversitet, så vi gør en målrettet indsats for at kommunikere om det her emne. På det digitale område er det generelt en stor fordel for os at være en del af Danske Bank, der jo er førende. Bare tænk på MobilePay, der jo er én af de mest markante digitale innovationer i finansverdenen. Her er det let at trække en linje over til vores egen digitale løsning for Ansvarlig Valg, hvor vores kunder ved at trække på en slider, kan vælge at flytte deres investeringer i en retning med mere bæredygtigt fokus.”