Log på og af

Netpension er åben 24 timer i døgnet alle ugens dage. 
  • Log på Netpension

    Log på Netpension

    For at logge på netpension skal du have et NemID med digital signatur (tilknyttet OCES).
    Har du allerede NemID, kan du logge på netpension NemID umiddelbart efter, at du er blevet kunde i Danica Pension.

    Har du ikke et NemID, kan du bestille det hos en udbyder. En udbyder er foreksempel NemID, Danske Bank eller et andet dansk pengeinstitut.

    Når du har et aktivt NemID, kan det i de fleste tilfælde uden videre bruges til at logge på Netpension med.

    Sådan gør du trin for trin

    • Gå ind på vores hjemmeside danicapension.dk.
    • Klik "Log på" øverst til højre.
     
     
    • Vælg Netpension i menuen.
     
     
    • I log-on boksen indtaster du dit bruger-id eller cpr-nummer som bruger-id.
    • Indtast adgangskode og klik på "Næste".
     
     

    Har dit NemID allerede en aktiv digital signatur, så er du nu logget på Netpension. Bliver du spurgt om du vil have digital signatur, skal du acceptere det og så er du herefter logget på Netpension.

    Får du at vide at du ikke har digital signatur og ikke umiddelbart kan aktivere det, så får du digital signatur ved at bestille et NemID på www.nemid.nu

    • Gå ind på www.nemid.nu.
    • Vælg "Bestil NemID til private" og herefter "Bestil med kørekort eller pas". 
    • Udfyld felterne i bestillingen.
    • Tilsidst bliver du spurgt om du vil tilknytte det nye NemID til dit allerede eksisterende. Det skal du vælge at gøre.

    Efterfølgende kan du logge på Netpension med dit NemID.

     
  • Fejl i bruger-id eller adgangskode

    Fejl i bruger-id eller adgangskode

    Der kan være forskellige årsager til, at du får fejl i bruger-id eller adgangskode ved log-on. Det kan skyldes at: det bruger-id du taster ikke er korrekt den adgangskode du taster ikke er korrekt dit NemID ikke fungerer længere.

    Hvis du ikke kan logge på, kan du aktivere din adgang igen ved at bestille en ny midlertidig adgangskode.


  • Log på mobil- og tabletpension

    Log på mobil- og tabletpension

    Mobilpension på mobil og tablet
    Åbn appen og log på med dit NemID og vælg en pinkode. Du er nu logget på.

     

    Bemærk. Pinkode må ikke være 4 ens numre (1111) eller 4 fortløbende numre (5678, 8765). Pinkoden må heller ikke være cpr-nummer relateret, så man kan ikke bruge de første 4 cifre, de mellemste 4 cifre eller de sidste 4 cifre i cpr-nummeret.

    Hvis du glemmer din pinkode eller vælger at logge af app’en for f.eks. at skifte bruger, kan du nemt oprette en ny pinkode med NemID. Efter 120 dage skal du bekræfte din identitet med NemID.

  • Log af

    Log af

    Mobilpension
    Ønsker du at logge af mobilpension, når du er færdig med at bruge appen, skal du gå tilbage til forsiden og trykke på 'Mere' i den nederste menu, og derefter trykke på 'Log ud'.

    Skal jeg huske at logge af?
    Logger du ikke selv af, vil mobilpension være logget på de næste 5 min. hvorefter appen automatisk logger af.
  • Automatisk logget af

    Automatisk logget af

    Hvorfor får jeg en advarsel om, at jeg vil blive logget af Netpension på grund af inaktivitet?
    Hvis du ikke har navigeret rundt mellem siderne i Netpension i 5 min. får du vist en advarsel om, at du snart bliver logget af på grund af inaktivitet.

    Advarslen giver dig mulighed for at forblive logget på, hvis du er i gang med noget, der ikke medfører navigation. Hvis det er tilfældet, skal du klikke på 'Fortsæt' for at forblive logget på.

    Du kan også logge af med det samme ved at klikke på 'Log af', hvis du er færdig med at bruge netpension. Hvis du ikke foretager dig noget, bliver du automatisk logget af inden for kort tid.

    Hvorfor bliver jeg automatisk logget af?
    Du bliver af sikkerhedsmæssige årsager automatisk logget af efter en periode med inaktivitet. Det sker for at undgå, at uvedkommende får adgang til din Netpension, hvis du har glemt at logge af.
  • Internetindstillinger

    Internetindstillinger

    Det kræver normalt ikke nogen specielle internetindstillinger at logge på og bruge Netpension, men der kan opstå fejl ved log-on eller inde i Netpension, som skyldes din browser.
    Blokerer din browser for Cookies, kan du få en teknisk fejl ved log-on.

    Se spørgsmål og svar (åbner i nyt pop up-vindue)

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?