Rigtigt nøglekort ved log-on med NemID

  • Find dit nøglekortnummer

    Find dit nøglekortnummer

    Nummeret på dit nøglekort skal være det samme, som det nummer du ser på skærmen, når du logger på netpension.


    Tjek om nummeret på dit nøglekort er det samme, som det nummer, du ser på skærmen. Er nummeret ikke det samme, skal du undersøge, om du har et nøglekort med det korrekte nummer. Hvis du har modtaget et nyt nøglekort, kan du også vælge at tage det i brug.

    • I log-on boksen trykker du på linket ’Tag nyt nøglekort i brug’.
    • Du får nu vist det nøglekort, der er aktivt lige nu og de nøglekort du har mulighed for at aktivere.
    • Vælg det kort i rullemenuen, du fremover ønsker at bruge.
    • Tryk på ’Vælg nøglekort’ for at aktivere det nye nøglekort.
    • Stemmer nummeret på dit nøglekort overens med det nummer du ser på skærmen, kan du fortsætte med at logge på Netpension.

    Har du ikke et af de nævnte nøglekort, skal du spærre det aktive nøglekort og bestille et nyt. Du kan bestille og spærre nøglekort ved at ringe til os på telefon 70 105 501 eller til NemID på telefon 70 109 209.
    Du kan også hente et nyt nøglekort i Borgerservice eller kontakte din bank. Husk at tage gyldig legitimation med.