Nøglekort

  • Nøglenummer (#) findes ikke på nøglekortet

    Nøglenummer (#) findes ikke på nøglekortet

    Nummeret på dit nøglekort skal være det samme, som det nummer du ser på skærmen, når du logger på netpension.

    • Gå til Log på Netpension
    • Indtast ’Bruger-id’ og adgangskode
    • Klik ’på Næste’
    • Tjek om nummeret på dit nøglekort er det samme, som det nummer, du ser på skærmen. Er nummeret ikke det samme, skal du undersøge, om du har et nøglekort med det korrekte nummer. Hvis du har modtaget et nyt nøglekort, kan du også vælge at tage det i brug.
    Se hvordan:

    • I log-on boksen trykker du på linket ’Tag nyt nøglekort i brug’.
    • Du får nu vist det nøglekort, der er aktivt lige nu og de nøglekort du har mulighed for at aktivere.
    • Vælg det kort i rullemenuen, du fremover ønsker at bruge.
    • Tryk på ’Vælg nøglekort’ for at aktivere det nye nøglekort.
    • Stemmer nummeret på dit nøglekort overens med det nummer du ser på skærmen, kan du fortsætte med at logge på Netpension.

    Har du ikke et af de nævnte nøglekort, skal du spærre det aktive nøglekort og bestille et nyt. Du kan bestille og spærre nøglekort på www.nemid.nu
    Du kan også hente et nyt nøglekort i Borgerservice eller kontakte din bank. Husk at tage gyldig legitimation med.
  • Mistet nøglekort

    Mistet nøglekort

    Har du mistet dit nøglekort eller mistanke om misbrug, skal du straks spærre det.  Når dit aktive nøglekort er spærret, kan du bestille et nyt. 
    Dit nye nøglekort sendes med posten.

    Gå til www.nemid.nu og under menupunktet 'NemID nøglekort' kan du vælge at spærre nøglekortet og bestille et nyt.

    Du kan også hente et nyt nøglekort i Borgerservice, så du kan logge på netbank igen med det samme. Husk at tage gyldig legitimation med.

     

  • Spærring af nøglekort - kort mistet

    Spærring af nøglekort - kort mistet

    Har du mistet dit nøglekort, skal du spærre det, så andre ikke kan bruge det.

    Gå til www.nemid.nu og log ind med dit NemID bruger-id og adgangskode for at spærre nøglekortet.
  • Bestilling af nøglekort

    Bestilling af nøglekort

    Der bliver automatisk sendt et nyt nøglekort til dig, når der er et bestemt antal nøgler tilbage. Du kan selv bestemme ved hvilket antal, det skal ske.

    Hvis du vil bestille et nyt nøglekort, kan du:

    • gøre det online ved at logge på NemID Selvbetjening  www.nemid.nu.
    • hente et nyt nøglekort personligt på Borgerservice. Husk gyldig legitimation.

     Du kan bestille op til 3 nøglekort ad gangen og selv administrere dem.

  • NemID nøgleapp

    NemID nøgleapp

    NemID nøgleappen er et digitalt og gratis supplement til NemID.
    Med NemID nøgleapp kan du bruge NemID direkte fra din smartphone eller tablet - uden at have nøglekortet ved hånden.

    Download NemID Nøgleapp gratis her:-
    App Store  
    Google Play

    Læs mere om NemID nøgleapp og find mere hjælp på www. nemid.nu
  • Mine kontaktoplysninger hos NemID

    Mine kontaktoplysninger hos NemID

    Har du fået nyt mobilnummer, eller ønsker du dine nøglekort sendt til en anden adresse end den, der er oplyst hos NemID, kan du ændre dine oplysninger ved at logge på NemID Selvbetjening.

     

    • Log på NemID Selvbetjening
    • Klik på 'Mine kontaktoplysninger' i menuen til venstre.
    • Klik på 'Rediger' nederst på siden.
    • Du kan nu ændre din e-mail-adresse og dit mobilnummer.
    • Ønsker du at ændre adressen som breve fra NemID sendes til, skal du sætte markering ved 'Alternativ adresse' og derefter udfylde formularen med den nye adresse.
    • Klik 'Gem'.