Pas på dig selv 

I en travl hverdag kommer du nemt til at overse de små signaler. Som når ryggen gør lidt ondt. Eller din lunte pludselig er kortere end normalt. Det er vigtigt, at du passer på dig selv. Og ofte kræver det kun små ændringer at forbedre din sundhed. Både fysisk og mentalt. Få gode råd og inspiration til et sundt liv her. 

5 gode råd til en hverdag uden stress

Brug disse 5 simple råd i din hverdag og mærk, hvordan du bliver mere tilstede i nuet, mere tilfreds og mere afslappet. 

Stillesiddende arbejde er hårdt for din krop
Til gengæld kan du forbrænde kalorier svarende til ca. 8-10 maratonløb om året, hvis du står op og arbejder tre timer i løbet af din arbejdsdag.

Læs mere

Tag et Power Break
Sammen med træningsekspert Birgitte Nymann har vi udviklet en række øvelser, du kan lave i løbet af arbejdsdagen for at bekæmpe gener ved stillesiddende arbejde. Prøv første program her.

Læs mere

Pension handler om et langt og godt liv

Pension handler om et langt og godt liv. Og selv om en god pensionsopsparing er et vigtigt fundament til en god pensionstilværelse, så er det ikke nok. Det handler også om at leve sundt og stærkt lige nu. Og det vil vi gerne hjælpe med.

10 gode råd til bedre nattesøvn

  1. Indret dit soveværelse mørkt med mulighed for at lukke af for støj.
  2. Sov ikke i løbet af dagen og gå først i seng, når du føler dig søvnig.
  3. Gå i seng på samme tidspunkt hver dag – også i weekenderne.
  4. Brug ikke fjernsyn, tablet eller mobiltelefon i soveværelset.
  5. Skru ned for lyset, stræk dig og gab så meget du kan, før du går i seng.
  6. Spis ikke store måltider og undgå sukker, koffein og alkoholiske drikke.
  7. Få frisk luft, lys og 30-45 minutters gang dagligt gerne i grønne omgivelser.
  8. Prøv guidet meditation, hvis du har svært ved at falde til ro.
  9. Vask dyner og puder fire gange årligt ved 60 grader.
  10. Udskift din seng hvert 10. år (alt efter kvalitet).

Test din sundhed

Det tager 5 minutter og er helt anonymt

Tag testen