Spørgsmål og svar

Her kan du se nogle af de spørgsmål, som flere af vores firmakunder har.

Spørgsmål vedrørende varslingsbrev - klik her 

  • Hvem er vores kontaktperson for firmapensionsaftalen fremover?

    Hvem er vores kontaktperson for firmapensionsaftalen fremover?

    Det er den samme kontaktperson som i dag. Får vi behov for at finde en ny kontaktperson, vil vi naturligvis kontakte jer.
  • Kan min virksomhed få fordele i Danske Bank?

    Kan min virksomhed få fordele i Danske Bank?

    Din virksomhed kan få attraktive fordele, hvis din virksomhed bliver kunde i Danske Bank. Du er velkommen til at tale med Danske Bank for at høre om muligheder og fordele. Du kan ringe til Danske Bank på 45 14 00 00.
  • Hvordan bliver mine medarbejdere, der har en sundhedsforsikring, dækket fremover?

    Hvordan bliver mine medarbejdere, der har en sundhedsforsikring, dækket fremover?

    Dine medarbejderes sundhedsforsikring fortsætter uændret, og den håndteres fortsat af den eksterne udbyder. Får dine medarbejdere brug for sundhedsforsikringen, skal de derfor som altid kontakte den eksterne udbyder.
  • Hvordan håndterer I de af mine medarbejdere, som er i gang med en skadessag?

    Hvordan håndterer I de af mine medarbejdere, som er i gang med en skadessag?

    Dine medarbejderes skadessag vil fortsat blive håndteret af Danica Pensionsforsikring A/S, og medarbejderne vil ikke opleve nogen ændringer nu.
  • Hvilke online-værktøjer og digitale platforme er til rådighed for mine medarbejdere fremover?

    Hvilke online-værktøjer og digitale platforme er til rådighed for mine medarbejdere fremover?

    Dine medarbejdere skal fortsat bruge online-værktøjer, indtil de hører andet. De vil dog efter noget tid opleve navnet Danica Pension i de forskellige platforme, når SEB Pensionsforsikring A/S skifter navn til Danica Pensionsforsikring A/S. Dine medarbejdere vil senere få adgang til flere digitale platforme i Danica Pension såsom app'en Mobilpension, Danica PensionsTjek og netpension, som de finder på danicapension.dk. Dine medarbejdere vil få mere information, når det er relevant for dem. 
  • Hvordan bliver forholdet til SEB Bank - hvor min virksomhed er kunde - påvirket?

    Hvordan bliver forholdet til SEB Bank - hvor min virksomhed er kunde - påvirket?

    Din virksomhed er fortsat kunde i SEB Bank, og har du spørgsmål, skal du derfor kontakte SEB Bank. Du er velkommen til at tale med Danske Bank for at høre om muligheder og fordele, hvis din virksomhed også bliver kunde i Danske Bank. Du kan ringe til Danske Bank på 45 14 00 00.
  • Hvordan bliver de af mine medarbejdere - der er kunder hos SEB Bank i dag - påvirket?

    Hvordan bliver de af mine medarbejdere - der er kunder hos SEB Bank i dag - påvirket?

    Dine medarbejdere er fortsat kunder i SEB Bank, og de skal derfor kontakte SEB Bank, hvis de har spørgsmål. Dine medarbejdere er velkomne til at kontakte Danske Bank for at høre mere om muligheder og fordele, hvis de også bliver kunde i Danske Bank. De kan ringe til Danske Bank på 70 10 17 08.
  • Hvordan bliver vores nuværende firmapensionsaftale påvirket - skal der indgås en ny aftale?

    Hvordan bliver vores nuværende firmapensionsaftale påvirket - skal der indgås en ny aftale?

    Nej, I skal ikke indgå en ny firmapensionsaftale. Jeres firmapensionsaftale vil blive flyttet til Danica Pensions IT-systemer, og vi varsler, hvis der sker ændringer i jeres firmapensionsaftale.
  • Vi er en mæglerbetjent kunde. Bliver vores betjening ændret?

    Vi er en mæglerbetjent kunde. Bliver vores betjening ændret?

    Nej, du og dine medarbejdere vil ikke mærke nogen ændringer i betjeningen. Danica Pension samarbejder med de samme mæglere, og du og dine medarbejdere vil blive betjent, som I plejer.