Persondataregler gældende fra maj 2018

Fra 25. maj 2018 gælder nye persondatabeskyttelsesregler i Danmark.

Danica Pensionsforsikring A/S persondatapolitik 

I Danica Pensionsforsikring A/S behandler vi en række personoplysninger. Oplysningerne behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du kan læse mere herom i vores persondatapolitik.

Læs Danica Pensionsforsikring A/S Persondatapolitik her (pdf)

Danica Pensionsforsikring A/S er dataansvarlig

Mange af vores virksomhedskunder, der ligesom os selv, er i gang med implementeringen af de nye regler i databeskyttelsesforordningen, stiller spørgsmål om, hvorvidt Danica Pensionsforsikring A/S skal opfattes, som databehandler og om der skal indgås en såkaldt databehandleraftale, der regulerer hvordan Danica Pensionsforsikring A/S behandler persondata.

Vi kan oplyse, at Danica Pensionsforsikring A/S ikke er en databehandler i relation til vores kunder, men derimod selvstændig dataansvarlig. Danica Pensionsforsikring A/S behandler personoplysninger / kundedata i egen interesse – nemlig med henblik på indgåelse og servicering af pensionsaftaler. Vi bærer derfor også selv ansvaret for, at vi behandler personoplysninger korrekt i henhold til lovgivningen.

Databeskyttelsesrådgiver

Danica Pensionsforsikring A/S har ansat en såkaldt databeskyttelsesrådgiver (DPO/Data Protection Officer). Databeskyttelsesrådgiveren skal medvirke til at sikre, at persondataforordningen altid overholdes i Danica Pensionsforsikring A/S, bl.a. gennem rådgivning og overvågning.

Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K, e-mail: dpofunction@danicapension.dk. Hvis du ønsker at skrive via en sikker forbindelse kan du gøre det her. Du vælger emnet ”spørgsmål til databeskyttelsesrådgiver”.

Hvad kan vi hjælpe med?

Vil du lære Danica Pension lidt bedre at kende?