Persondataregler gældende fra maj 2018

Fra 25. maj 2018 gælder nye persondatabeskyttelsesregler i Danmark.

Danica Pensionsforsikring A/S persondatapolitik 

I Danica Pensionsforsikring A/S behandler vi en række personoplysninger. Oplysningerne behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du kan læse mere herom i vores persondatapolitik.

Læs Danica Pensionsforsikring A/S Persondatapolitik her (pdf)

Danica Pensionsforsikring A/S er dataansvarlig

Mange af vores virksomhedskunder, der ligesom os selv, er i gang med implementeringen af de nye regler i databeskyttelsesforordningen, stiller spørgsmål om, hvorvidt Danica Pensionsforsikring A/S skal opfattes, som databehandler og om der skal indgås en såkaldt databehandleraftale, der regulerer hvordan Danica Pensionsforsikring A/S behandler persondata.

Vi kan oplyse, at Danica Pensionsforsikring A/S ikke er en databehandler i relation til vores kunder, men derimod selvstændig dataansvarlig. Danica Pensionsforsikring A/S behandler personoplysninger / kundedata i egen interesse – nemlig med henblik på indgåelse og servicering af pensionsaftaler. Vi bærer derfor også selv ansvaret for, at vi behandler personoplysninger korrekt i henhold til lovgivningen.

Danica Pensionsforsikring A/S vil med de nye regler ansætte en såkaldt databeskyttelsesrådgiver (DPO/Data Protection Officer). Databeskyttelsesrådgiveren skal medvirke til at sikre, at persondataforordningen altid overholdes i Danica Pensionsforsikring A/S, bl.a. gennem rådgivning og overvågning.

Download persondatareglernes betydning for Danica Pensionsforsikring A/S her (pdf)

Spørgsmål

Har du spørgsmål til Danica Pensionsforsikring A/S behandling af persondata er du velkomme til at kontakte Head of Legal Helene Hove (helh@danicapension.dk).

Hvad kan vi hjælpe med?

Vil du lære Danica Pension lidt bedre at kende?