Det er så yndigt at følges ad… Lige indtil man bliver skilt. Af de cirka 30.000 ægteskaber, der årligt bliver indgået i Danmark, ender knap halvdelen i en skilsmisse.

c0e94ffb-00090256-5720bcac

Både ægteskab og skilsmisse er blot to af mange livsbegivenheder, der kan have indflydelse på danskernes pensionsopsparinger og forsikringer. Derfor har vi mulighed for at tage fat i de af vores kunder, der har sagt ”ja” til at blive kontaktet af os på mail, når de oplever livsbegivenheder, som har betydning for deres pension. På den måde behøver kunderne ikke selv tænke over og være utrygge ved, om de er rigtigt dækket på deres pensions- og forsikringsløsninger.

Vi har som mål at hjælpe 500.000 mennesker eller virksomheder med at øge deres finansielle tryghed frem til 2025 – og vi er godt på vej. Siden 2019 har vi hjulpet omkring 200.000 kunder med tryghedsskabende rådgivning og online kundeløsninger.

En nylig undersøgelse fra Danica Pension viser, at de færreste af vores 800.000 kunder selv kontakter pensionsselskabet, når en livsbegivenhed indtræffer, som, udover ægteskab og skilsmisse, kan omfatte familieforøgelse, mistet arbejde, flytning, orlov, lønforhøjelse eller et nyt job.

På trods af at hver tredje årligt oplever en livsbegivenhed, tænker danskerne generelt meget lidt på pension, når disse livsbegivenheder indtræffer. Det kan du læse mere om her.

Men livsbegivenheder er vigtige for din pensionsordning og for, hvordan du er dækket på dine forsikringer. Derfor er det vigtigt at få tjekket. Med Danica Update afgiver du samtykke til, at vi kan kontakte dig på mail, når der sker ændringer i dit liv – så du kan sikre, at du er dækket korrekt.

Få besked, når du skal gøre noget

Tilmelder du dig Danica Update, har vi mulighed for at kontakte dig, hvis du oplever en vigtig livsbegivenhed, og det i den forbindelse er smart at tilpasse
noget i din pension.

Læs mere om Danica Update her