Danica Pension fremlægger egne ESG-data

Vidste du, at Danica Pension i Danmark har reduceret sin egen CO2-udledning med 36% fra 2019 til 2020? Eller at den gennemsnitlige alder blandt Danica Pensions medarbejdere er 45 år, og at der er 50 % kvinder i vores bestyrelse? Alt det og meget mere kan du nu få et overblik over i vores nye ESG hoved- og dataoversigt, som er tilgængelig på vores hjemmeside.

Fokus på ESG-nøgletal (Environmental, Social & Governance) i virksomheder stiger i disse år blandt investorer, analytikere og andre interessenter. Derfor offentliggør Danica Pension nu en ny ESG hoved- og nøgletalsoversigt. Oversigten er et supplement til rapporteringen i Danica Pensions Årsrapport og Bæredygtighedsrapporten i Danske Bank.

”Som investor arbejder vi altid for transparens i de virksomheder, vi investerer i. Derfor er det også oplagt, at vi nu går et skridt videre og offentliggør en række nøgletal, der fortæller vores kunder og andre interesserede, hvad vi er for en virksomhed,” siger adm. direktør Ole Krogh Petersen.

Oversigten læner sig op af anbefalingerne til ESG hoved- og nøgletal fra Finansforeningen/CFA Society Denmark, FSR - danske revisorer og Nasdaq Copenhagen publikationen ’ESG-hoved- og nøgletal i årsrapporten’. Derudover tager oversigten udgangspunkt i anbefalinger til rapportering på regeringens klimapartnerskaber. Oversigten vil i løbet af foråret 2021 blive opdateret med data for CO2-udledningen på vores investeringer.

Læs ESG hoved- og nøgletalsoversigten

Læs mere om vores arbejde med samfundsansvar og bæredygtighed her

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?