Tilfredsstillende start på 2018 for Danica Pension

Danica Pensions resultat før skat er på 335 mio. kr. for 1. kvartal 2018. Usikkerhed på aktiemarkederne har haft negativ påvirkning på investeringsresultaterne og resultatet før skat. Det forsikringstekniske resultat var tilfredsstillende og på samme niveau som 1. kvartal 2017.

For 1. kvartal 2018 blev resultatet før skat på 335 mio. kr. I 1. kvartal 2017 var resultatet før skat 515 mio. kr. Resultat af forsikringsvirksomhed for årets første kvartal var 452 mio. kr., hvilket var det samme som 1. kvartal sidste år.  Resultat af forsikringsvirksomhed er det forsikringstekniske resultat uden påvirkning af investeringsafkast.

”Vi har fået en tilfredsstillende start på 2018. Væksten i præmieindbetalinger fortsætter, og det er udtryk for en tillid fra kunderne, som vi er klar til at leve op til ved fortsat at gøre pension relevant og trygt for vores kunder," siger adm. direktør i Danica Pension, Per Klitgård.

Hent hele pressemeddelelsen her (pdf)
Press release in english (pdf)

For yderligere information:

Tim Smidemann
Presseansvarlig
Tlf. (+45) 23 34 17 02
Mail: tism@danskebank.dk

Hvad kan vi hjælpe med?

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?