Gå til hovedindhold
Del

Danica indtager delt førsteplads i ny kundetilfredshedsmåling

Danica Pension er rykket tre pladser frem i Aalunds firmapensionsbarometer og indtager nu en delt førsteplads målt på kundetilfredshed. Målingen viser, at Danica Pension er blevet langt mere proaktive over for kunderne.

Firmapensionsbarometret fra Aalund er netop udkommet, og det viser, at Danica Pension har de mest tilfredse kunder på firmapensionsmarkedet. I fjerde kvartal af 2020 er Danica Pension rykket tre pladser frem sammenlignet med samme periode sidste år, og indtager nu en delt førsteplads målt på kundetilfredshed.

”Det er altafgørende for os at lytte til vores kunders behov og ønsker, og Aalunds målinger gør det muligt at forbedre vores værditilbud og skabe en endnu bedre kundeoplevelse. Vi er rigtig glade for at gå fra en fjerdeplads til en delt førsteplads målt på kundetilfredshed, men vi er ikke tilfredse endnu, for vi vil fortsat arbejde intenst med at forhøje kundetilfredsheden,” siger CCO i Danica Pension, Søren Lockwood.

Af konkrete initiativer vil Danica Pension i 2021 bl.a. fokusere på træning i digitale møder, mens et andet fokuspunkt er at blive endnu bedre til at tilbyde løsninger, der tager udgangspunkt i virksomhedens og kundens behov. Et eksempel kunne være at implementere sundhedstiltag, der forebygger stress.

I den forbindelse får kunder fra 1. januar 2021 mulighed for at tilkøbe en sundhedspakke, som giver adgang til online læge for hele familien inkl. børn alle ugens dage fra kl. 6-21, og psykolog og diætist alle hverdage fra 9-21.

Proaktivitet bliver værdsat

Aalunds firmapensionsbarometer udkommer hvert halve år og er baseret på 1.193 telefoninterview med virksomheder med 10-499 ansatte fra fire virksomhedsstørrelser, fem overordnede branchekategorier og ti regioner.

Danica Pension ligger med en samlet score på 80 ud af 100 og er gået 1,99 point frem, og i disse tre kategorier fremhæver kunderne en væsentlig fremgang på en skala fra 1-5 målt over det seneste år:

  • Anbefalinger med udgangspunkt i virksomhedens situation (3,41 til 3,69),
  • Rådgivers proaktive service over for beslutningstagere (3,67 til 3,93)
  • Rådgiveres engagement og hjælpsomhed (4,02 til 4,20)
”Vi arbejder hele tiden på at være et skridt foran kunden, så vi kan række ud og være deres tryghedsrådgiver, hvis du oplever ændringer i eksempelvis løn, jobsituation eller civilstatus, eller for at sikre, at du vælger den relevante sundhedssikring ud fra din generelle livssituation. Det glæder mig, at det nu bliver afspejlet i kundernes feedback,” .siger Søren Lockwood

Hverken Danica Pension eller andre pensionsselskaber har rettigheder til at dele undersøgelsen i sin helhed, men Danica har, ligesom de andre pensionsselskaber, lov til at dele sin egen placering og udvikling.

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?