Mobilpension

Få overblikket på farten.

Med Danica Mobilpension får du et godt overblik over dine forsikringer, din opsparing og dit afkast. Når du vil og hvor du vil. Du henter appen i App Store eller Google Play.

Hvis du ønsker det fulde indblik i din pensionsordning, eller har behov for at ændre i din ordning, skal du i stedet benytte netpension


Kom godt i gang

1: Download appen
Hent appen med din smartphone i App Store (Apple iOS) eller Google Play (Android)

2: Log på
Log på og vælg en pinkode og eventuelt adgang via Touch ID eller Face ID (sidstnævnte kræver Apple iOS).

 Opsparing

Med Mobilpension har du altid overblikket lige ved hånden. Du kan blandt andet se din samlede pensionsopsparing, dit afkast og dine indbetalinger. 

Forsikringer
Mobilpension viser dig også de forsikringer, som du har knyttet til din pension. Du kan blandt andet se, hvad du får udbetalt, hvis du skulle miste erhvervsevnen. Du kan også se dækningen i tilfælde af kritisk sygdom eller dødsfald, og hvordan du er dækket, hvis du har en sundhedssikring.

Se din sundhedssikring

Hvis du har en sundhedssikring i Danica, kan du se, hvordan du er dækket, hvis du skulle blive syg og få brug for behandling eller gennoptræning.

Giv samtykke
Nu kan du nemt og hurtigt give samtykke til, at vi må udveksle relevante oplysninger om dig i Danske Bank-koncernen. Du kan også give samtykke til, at vi må kontakte dig elektronisk, for eksempel via e-mail og SMS med rådgivning og anbefalinger.

Spørgsmål og svar 

  • Forudsætninger for Mobilpension

    Du skal være kunde i Danica for at kunne bruge Mobilpension.

    Appen er for dig, som er i gang med at spare op til pension. Er du allerede gået på pension, vil flere af emnerne i Mobilpension ikke indeholde relevant information. 

    I tidsrummet fra midnat til kl. 06.00 kan der på grund af systemopdateringer være lukket for adgang til dine oplysninger.

  • Minimumskrav til din telefon 

    Benytter du en iPhone, finder du Mobilpension i App Store. Din telefon skal som minimum køre iOS 14.

    Bruger du en Android smartphone, eksempelvis fra Samsung, finder du Mobilpension i Google Play. Her skal din telefon som minimum køre Android 12.

  • Koster det noget at bruge Mobilpension?

    Nej, det er gratis at hente og bruge Danica Mobilpension på din smartphone. Du betaler alene for dit forbrug af datatrafik.

  • Hvordan logger jeg af og på?

    Du kan nemt logge på med Touch ID, Face ID eller en 4-cifret pinkode, som du selv vælger, når du logger på første gang.

    Pinkode må ikke være fire ens numre (1111) eller fire fortløbende numre (5678, 8765). Pinkoden må heller ikke være cpr-nummer relateret, så man kan ikke bruge de første fire cifre, de mellemste fire cifre eller de sidste fire cifre i cpr-nummeret.

    Hvis du glemmer din pinkode eller vælger at logge af appen for for eksempel at skifte bruger, kan du nemt oprette en ny pinkode. Efter 120 dage skal du bekræfte din identitet.

  • Hvad er forskellen på Mobilpension og netpension?

    Der er ikke den store forskel på Mobilpension og netpension. Som navnet antyder, er Mobilpension lavet som en løsning til din mobiltelefon.  

    Med Danica Mobilpension får du, ligesom det er tilfældet med netpension, overblik over din pensionsordning. Du kan for eksempel tjekke din opsparing og dine afkast, følge indbetalingerne og se, hvad det koster, at være kunde hos os.

    Du kan også se, hvilke forsikringer du har, og hvordan du er dækket.

    Når du er logget på, kan du: 
    • se din opsparing
    • se udviklingen i din opsparing
    • få et overblik over dine forsikringer
    • følge dine indbetalinger
    • se, hvad du betaler for administration og investering
    • gøre brug af vores online sundhedseksperter (kræver sundhedspakken)
    • til- og framelde dig samtykker
    • hente oplysninger fra Pensionsinfo
    • booke møde med en rådgiver

    Mobilpension findes både på dansk og engelsk.

     

  • Sikkerhed

    Vi gør vores bedste for at sikre dine oplysninger, når du bruger Mobilpension. Til at beskytte kommunikationen mellem din telefon og vores server benytter vi SSL, som er det mest almindelige sikkerhedssystem på nettet.

    Sikkerheden på Mobilpension afhænger ikke af din telefon. Du er derfor ikke udsat for en særlig risiko, hvis du skulle miste din telefon.

  • Kontakt til support

    Har du spørgsmål til Mobilpension, er du altid velkommen til at ringe til os på 70 11 25 25. Ved spørgsmål til teknik, herunder download, kan du ringe til 70 10 92 09.

Hvad kan vi hjælpe med?

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.