Ny medarbejder

  • Hvad skal jeg gøre, når vi ansætter en ny medarbejder?

    Hvad skal jeg gøre, når vi ansætter en ny medarbejder?

    Først og fremmest skal du tilmelde den nye medarbejder i Netpension Firma. Her kan du også nemt knytte medarbejderen til den relevante aftale og medarbejdergruppe i jeres pensionsaftale.

    Har I ikke Netpension Firma, er du velkommen til at kontakte os på 45 13 12 30 eller Netpensionfirma@danicapension.dk.

    OBS: Vær opmærksom på ikke at sende personfølsomme data via e-mail.
    Som udgangspunkt skal vi bruge disse oplysninger om en ny medarbejder:

    • Fornavn og efternavn
    • CPR-nr.
    • Virksomhedens CVR-nr.
    • Ansættelsesdato
    • Dato for tilmelding til pensionsordningen
    • Stilling og arbejdets art
    • Løn
    • Aftale-nr.
    • Er medarbejderen forud- eller bagudlønnet?
    • Medarbejderens kontaktdata (arbejde og privat)
  • Hvordan opretter jeg en elevforsikring?

    Hvordan opretter jeg en elevforsikring?

    Når I ansætter en ny elev, skal I tilmelde eleven via Netpension Firma på samme måde, som I tilmelder øvrige medarbejdere.

    Når eleven er tilmeldt forsikringsordningen, sender vi en begæring til eleven, som vedkommende skal udfylde og returnere til os.

    Efter tilmeldingen påbegynder I indbetaling til elevens forsikringsdækninger. Indbetalingen foregår på samme måde som til øvrige medarbejdere.

  • Hvordan bliver en ny medarbejder kontaktet?

    Hvordan bliver en ny medarbejder kontaktet?

    Nyansatte får en invitation via mail med et link til PensionsStart. Medarbejderen kan efterfølgende få yderligere rådgivning af vores pensionsrådgivere eller booke et møde via vores Mødeportal.

    Der skal være mindst fem medarbejdere i firmaet, før vi tilbyder PensionsStart.

    Når pensionsordningen er oprettet, anbefaler vi kunderne at gennemføre et PensionsTjek mindst en gang om året eller ved større livsbegivenheder som ægteskab og familieforøgelse. På den måde sikrer vi sammen, at den enkelte medarbejder har den optimale pensionsordning.
  • Hvordan opretter jeg indbetalinger korrekt?

    Hvordan opretter jeg indbetalinger korrekt?

    Vi ønsker at sikre jeres medarbejdere den bedste kundeoplevelse. Derfor er det vigtigt, at I sammen med indbetalingen via jeres lønsystem sender oplysninger om CPR-nr. og CVR-nr. samt lønperiode, løn og bidragsprocent. Oplysningerne bruger vi til at registrere indbetalingen på den rigtige pensionsordning og vedligeholde jeres medarbejderes dækninger.

    Med Nets Overførselsservice

    Hvis jeres lønsystem er koblet på Nets Overførselsservice, sender I automatisk oplysningerne, når I opretter jeres indbetalinger til vores PBS-nr. 01257382 og udfylder kundenummeret med medarbejderens CPR-nr.

    Uden Nets Overførselsservice

    Hvis jeres lønsystem ikke er koblet på Nets Overførselsservice, kan I benytte vores onlineløsning i Netpension Firma, hvor I enten kan uploade eller indtaste en indbetalingsfil.

    Ønsker I hjælp til at komme i gang, så ring gerne til os på 45 13 16 40 eller send en e-mail: betalingsservice@danicapension.dk.

    Oprettelse af medarbejder i DataLøn og DanLøn

    DataLøn
    Vælg fanebladet Pension FO
    Indsæt PBS-nr. 01257382
    Udfyld kundenummeret med medarbejderens CPR-nr.

    DanLøn
    Vælg Lønberegning og gå til Pension 3
    Vælg ‘Danica' i drop-down menuen
    Udfyld Kunde-id med medarbejderens CPR-nr.