Sundhedssikring og sygemelding

  • Hvorfor er min medarbejder ikke tilmeldt Danica Sundhedssikring?

    Hvorfor er min medarbejder ikke tilmeldt Danica Sundhedssikring?

    Det kan der være flere årsager til:

    • Medarbejderen har endnu ikke gennemført Danica PensionsStart. Du kan derfor med fordel opfordre ham eller hende til at tage PensionsStart.
    • Medarbejderen har endnu ikke afgivet helbredsoplysninger. Du kan råde medarbejderen til at gøre dette hurtigst muligt, så vi kan igangsætte behandlingen af medarbejderen.
    • Medarbejderen har ikke kunnet afgive tilfredsstillende helbredsoplysninger. I dette tilfælde giver vi medarbejderen besked via e-Boks, og du får som administrator besked pr. brev og i Netpension Firma.
    • Pensionsordningen og sundhedssikringen har hvert sit aftalenummer, og medarbejderen er kun tilkoblet pensionsordningen. Du kan i Netpension Firma registrere, at sundhedssikringen også skal kobles til medarbejderen. Herefter kan vi indlede behandlingen af medarbejderen.
  • Hvordan beskattes medarbejderens andel af sundhedssikringen?

    Hvordan beskattes medarbejderens andel af sundhedssikringen?

    Beskatningen afhænger af den ordning, som medarbejderen er omfattet af. Satsen kan findes i det brev, som firmaet modtager i forbindelse med opkrævningen. Oplysningerne kan også findes i Netpension Firma.
  • Hvordan opkræves betalingen for Danica Sundhedssikring?

    Hvordan opkræves betalingen for Danica Sundhedssikring?

    Opkrævningen sker pr. brev. Brevet ligger også i Netpension Firma.
  • Hvad skal jeg gøre, når en medarbejder bliver syg?

    Hvad skal jeg gøre, når en medarbejder bliver syg?

    Har du en medarbejder med risiko for et længerevarende sygefravær, skal du kontakte vores socialrådgivere.

    Du har flere muligheder:
    - Du kan ringe direkte til vores socialrådgivere på 45 13 17 17.

    - Samtidig med at du første gang anmelder din medarbejders sygdom i NemRefusion, kan du via et link på kvitteringsbilledet give Danica Pension besked. Når vi får besked via NemRefusion, vil én af vores socialrådgivere kontakte dig med et tilbud om rådgivning. Samtidig kontakter vores Skadeafdeling din medarbejder og aftaler de næste skridt.

    - Du kan også skrive til os her, med oplysninger om medarbejderens navn, fødselsdato og dato for sygemeldingen. Herefter vil du og din medarbejder blive kontaktet.

    Husk at du ikke må sende CPR-nr. eller andre personfølsomme data via e-mail.

    Har din medarbejder spørgsmål til vedkommendes sundhedsordninger hos os, kan I finde svar på de fleste spørgsmål her

    Ønsker medarbejderen at gøre brug af sine sundhedsordninger, kan han eller hun anmelde det her.