Når der skal nydes drinks i solen eller hygges med ungerne på stranden, så har man ikke brug for at bekymre sig, hvis uheldet er ude. Befinder du og din familie jer eksempelvis i udlandet, så er det ikke en god oplevelse, hvis man er usikker på om man kan finde frem til en læge, eller om man er i stand til at kommunikere med lægen under fremmed himmelstrøg. En lægelig konsultation skal være trygt, sikkert og lettilgængelig.

Med Danica Sundhedspakke kan du og din familie let få råd og vejledning fra online læge, psykolog og diætist uden en henvisning – ligesom du også kan få udskrevet eller fornyet en recept. En anden fordel ved online lægen er desuden, at der er åbent for online konsultationer alle ugens dage og altså også i weekenden i tidsrummet fra 6.00 til 21.00 – det er med andre ord meget let at få fat på en online læge.

Er du interesseret i at vide mere om sundhedspakken og muligheden for at få online lægen og de andre sundhedseksperter med på ferien?

Læs mere om sundhedspakken

Tryghed i altid at have lægen med sig

Vores egne tal viser, at brugen af sundhedspakken og vores online sundhedseksperter er populært. Hele 94 procent af alle dem, der i Q1 2023 har haft en online konsultation, er enten tilfredse eller meget tilfredse med løsningen. Derudover er antallet af kunder, der bruger løsningen steget hvert år, siden vi sammen med Teladoc Health lancerede løsningen i 2021.

I månederne juni, juli og august 2022 var der større aktivitet end i de forgangne fem måneder med et månedligt gennemsnit på cirka 1.200 online konsultationer hos en læge. Samlet er der omtrent 14.000 online lægekonsultationer om året.

Vores direktør for koncept- og sundhedsudvikling, Camilla Thind Sunesen, forventer, at tendensen vil være stigende denne sommer, fordi flere benytter sig af muligheden. Hun hæfter sig ved, at godt hver tredje, der benytter sig af en online lægekonsultation, er 31-45 år:

”Det er typisk i de år, man har mindre eller små børn, og derfor ser vi de mange henvendelser til vores læger i løbet af sommerferien, hvor der kan opstå bekymring, uheld eller sygdom. Jeg tror, at alle forældre vil skrive under på, at tryghed, hurtighed og tilgængelighed er meget vigtigt – især hvis man er under fremmede himmelstrøg.”

Siden lanceringen af online sundhedseksperter i 2021, har der været knap 50.000 konsultationer, hvor især læge, men også psykolog, står for over 80 procent af konsultationerne.

Er du i tvivl, om du og din familie har adgang til sundhedspakken? I netpension og i Mobilpension app’en kan du logge på og se, om du har sundhedspakken, som en del af din pensionsordning.

Log på netpension