Anmeld skade eller dødsfald

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for min sundhedssikring?

    Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for min sundhedssikring?

    Får du brug for din sundhedssikring, kan du nemt give os besked her

    På siden kan du vælge mellem følgende muligheder:

    •  Kiropraktik, fysioterapi-, akupunktur- eller zoneterapibehandling
    •  Psykologbehandling. Har du brug for akut psykologisk rådgivning, kan du ringe på                   70 22 02 23 døgnet rundt
    •  Forundersøgelse og scanning hos speciallæge
    •  Behandling hos diætist
    •  Børnesundhedssikring

    Inden du kontakter os, anbefaler vi altid, at du kontakter din egen læge for at udelukke anden alvorlig sygdom.

    Når vi har modtaget din anmeldelse, tager vi stilling til den inden for tre hverdage.

    Er du tilmeldt Danica Pension i e-Boks eller netpension, modtager du vores vurdering digitalt. Ellers sender vi dig et brev. Her vil du kunne se, hvad du skal gøre.

    Har du spørgsmål til din sundhedssikring, er du altid velkommen til at kontakte os på 70 25 02 03.

  • Hvordan anmelder jeg sygdom eller dødsfald?

    Hvordan anmelder jeg sygdom eller dødsfald?

    Du anmelder en skade eller et dødsfald her

    På siden kan du vælge mellem følgende situationer:

    • Dækning ved visse kritiske sygdomme

    Hvis du har fået en kritisk sygdom, som er omfattet af forsikringen, skal du udfylde anmeldelsen. Når vi har modtaget anmeldelsen, indhenter vi de nødvendige oplysninger om dit helbred fra hospitalet eller din egen læge.

    Du kan se en liste over kritiske sygdomme, som for tiden er omfattet af forsikringen, her

    •  Dækning ved tab af erhvervsevne
    •  Dækning ved dødsfald
      I begge tilfælde skal du udfylde anmeldelsen via linket ovenfor. Herefter kontakter vi dig.