Sundhedssikring

  • Hvad sker der, når jeg har anmeldt en skade på min sundhedssikring?

    Hvad sker der, når jeg har anmeldt en skade på min sundhedssikring?

    Når vi har modtaget din anmeldelse, tager vi stilling til den inden for tre hverdage.

    Er du tilmeldt Danica Pension i e-Boks eller netpension, modtager du vores vurdering digitalt. Ellers sender vi dig et brev. Her vil du kunne se, hvad du skal gøre.

    Har du spørgsmål til din sundhedssikring, er du altid velkommen til at kontakte os på                  70 25 02 03.

  • Kan jeg selv vælge behandler?

    Kan jeg selv vælge behandler?

    Ja, du har som udgangspunkt frit valg af behandler.

    Vi samarbejder desuden med en række sundhedseksperter, herunder Falck Healthcare og PPclinic.

  • Hvordan får jeg refunderet betalingen for min behandling?

    Hvordan får jeg refunderet betalingen for min behandling?

    Er der tale om behandling hos en speciallæge eller et privathospital, sker afregningen direkte med os. Du bedes indsende regningen via www.danicapension.dk/skriv.

    Bliver du behandlet via Falck Healthcare, afregner de direkte med os. Hvis du selv har valgt behandler, kan denne sende regningen videre til Sygeforsikring "danmark", mens du i andre tilfælde selv skal lægge ud og sende regningen videre til "danmark", som håndterer betalingen for os.

    På Sygeforsikringen "danmarks" hjemmeside kan du se en liste over behandlere, som de for tiden har aftaler med. Her kan du også læse, hvordan du får refunderet dine udlæg til behandlingen.

  • Vi er kommet ind i nyt kalenderår, skal jeg ansøge igen?

    Vi er kommet ind i nyt kalenderår, skal jeg ansøge igen?

    Når det gælder behandling hos fysioterapeut, kiropraktor og psykolog, er det ikke nødvendig at ansøge igen, hvis du har valgt behandling indenfor Falck Healthcares netværk af behandlere.

    Har du valgt en behandler udenfor vores netværk, skal du have en ny godkendelse til fortsat behandling.