Det hybride arbejdsliv – for ledere

Med coronapandemien kom også et behov for at revurdere arbejdspladsen og hele vores måde at arbejde på. Mange har i dag et hybridt arbejdsliv, hvor der er fleksibilitet i forhold til hvor, hvornår og hvordan arbejdet udføres. Det stiller nye krav til virksomheden og dine evner som leder.

Mange af os har over det seneste års tid befundet os i ukendt farvand i forhold til at arbejde hjemme, på farten eller i en hybrid af det hele. Som leder har det været særligt krævende, fordi du har skullet lede på distancen, og det måske har føltes som om, dine medarbejdere var længere væk. Nu er vi efterhånden tilbage på den fysiske arbejdsplads, og så er alt vel ved det gamle?

Til det er svaret: nej. Du og dine medarbejdere har fået nye kompetencer og præferencer i jeres arbejdsliv. Nogle har befundet sig rigtig godt med at arbejde hjemme og afholde møder digitalt, mens andre har talt ned til de igen skulle se deres kollegaer fysisk og så er der nogle, der placerer sig lige midt i mellem.

Som leder er det vigtigt, at du udstikker kursen for, hvordan I lukrerer på jeres erfaringer, og at du gør det muligt for dine medarbejdere at finde en arbejdsmodel, hvor de performer bedst muligt. Det vil vi gerne hjælpe dig med.

Du får her vores anbefalinger til, hvordan du som leder får mest muligt ud af det hybride arbejdsliv lige nedenfor. Anbefalingerne er lavet i samarbejde med Hybridledelse.dk.

Download pdf med gode råd

Gode råd til det hybride arbejdsliv

Læs også


Indholdet hentes
Vis
Skjul
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.