Danica Pension skal være det foretrukne pensionsselskab i Danmark. For hvis kunderne er tilfredse, så kommer væksten også.

Sådan lyder hovedbudskabet i en ny og ambitiøs strategi for pensionsselskabet, som adm. direktør Mads Kaagaard netop har lanceret efter sit første år på topposten.

Strategien løber frem mod 2028, og ambitionen er en vækst på 10 pct. om året.

"Vi står med et godt udgangspunkt, hvor vores kunder bliver mere og mere tilfredse. Men vi skal være danskernes foretrukne pensionsselskab, og det skal være nemt og bekvemt at være kunde hos os. Det bliver det bl.a. ved, at vi tilbyder lette digitale løsninger, har relevante og gode sundhedstilbud, attraktive afkast og giver en god rådgivning. Alt det skal være drivere til væksten i Danica Pension de kommende år,” siger Mads Kaagaard.

Stort potentiale i tættere samarbejde med Gruppen

Pensionsselskabets strategi spiller ind i gruppens samlede strategi for Danske Bank, som Danica Pension er ejet af.

Heri ligger der et stort potentiale i, at mange kunder den dag i dag ikke har forretning begge steder.

Derfor ligger der også en ambition i strategien om, at der i fremtiden skal være flere kunder, der både har deres bankforretning i Danske Bank, og som har deres pension og sundhedsforsikring i Danica Pension.

”Vi laver selvfølgelig allerede forretninger med banken i dag, men der ligger stadig et uforløst potentiale foran os. God rådgivning bør tage udgangspunkt i hele kundens økonomi på alt lige fra boliglån til pension. Derfor er det en fordel for os at være en del af Danske Bank, der har det bedste setup for en 360 graders økonomisk rådgivning og derudover IT-løsninger, der gør det nemt at få et overblik over alt lige fra pensionsopsparing til psykologhjælp bare med ét enkelt klik i en app,” siger Mads Kaagaard.

Ambitionen er, at Danica Pension skal tredoble sit salg gennem Danske Bank de kommende år.

Rent fysisk er Danica Pensions hovedsæde også rykket ind i Danske Banks nye domicil i Postbyen i København.

Engagerede medarbejdere løfter strategien

For at nå i mål med strategien vil Mads Kaagaard investere i at udvide Danica Pension.

”Der er en helt særlig kultur i Danica Pension, og vi har så mange dygtige og engagerede medarbejdere, der brænder for at hjælpe vores kunder. Dem skal vi være flere af, så vi kan rådgive og hjælpe endnu flere af vores kunder i fremtiden. For vi kan se, at når vi har fat i vores kunder, så stiger deres tilfredshed,” siger Mads Kaagaard.

Danica Pension vil derudover fortsætte med at udvikle sin bæredygtighedsstrategi. Målet er at have investeret 100 mia. kr. i den grønne omstilling i 2030.

Arbejdet med strategien starter officielt fra 1. januar 2025. Den fulde strategi vil ikke blive offentliggjort.

Temaer i strategien:

  1. Kundernes foretrukne pensionsselskab
  2. Forstærke kundetilfredshed og digital tilgængelighed
  3. Udvikle og implementere fremtidssikrede IT-løsninger
  4. Styrke bæredygtighed i hele forretningen
  5. Investering i de dygtigste medarbejdere

Fakta om Danica Pension

  • Danica Pension har specialiseret sig i pensionsordninger, livsforsikringer og sundhedsforsikringer.
  • Danica Pension forvalter en samlet pensionsformue på mere end 400 milliarder kroner med cirka 37 milliarder kroner i årlige indbetalinger.
  • Danica Pension har mere end 750.000 kunder i Danmark.