MitID bruger-ID

Dit bruger-ID er det navn, du identificerer dig med, når du logger på eller godkender med MitID.

  • MitID bruger-ID

    Du vælger selv dit bruger-ID, når du opretter MitID. Du kan altid ændre navnet på dit bruger-ID ved at logge på MitIDs Self-Service . Du kan også få ændret dit bruger-ID ved personlig henvendelse hos borgerservice.
    Læs mere om MitID bruger-ID på mitid.dk 

    Dit bruger-ID er den del af dit MitID, som fortæller hvem du er, og som du benytter sammen med din adgangskode og dit MitID identifikationsmiddel.

    Du vælger selv dit bruger-ID. Et bruger-ID skal opfylde følgende kriterier for at blive godkendt:
    • Det må ikke være det samme som dit CPR-nummer eller bestå af 10 tal.
    • Det skal indeholde 5–48 tegn.
    • Det må kun indeholde disse tegn (det samme tegn må gerne forekomme flere gange):
      abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå0123456789{}!#$ ^,*()_+-=:;?.@ og mellemrum.
    • Det må ikke starte eller slutte med mellemrum.
    • Det må ikke være optaget af en anden MitID-bruger.
  • Glemt MitID bruger-ID

    Har du glemt dit bruger-ID til MitID, kan du få det oplyst, hvis du fortsat har et NemID. 

    Sådan gør du, hvis du fortsat har NemIDHar du ikke NemID, skal du kontakte Teknisk Support.
  • Ændr MitID bruger-ID

    Du bestemmer selv, hvad dit bruger-ID til MitID skal være. Og du kan altid skifte navnet på dit bruger-ID i MitIDs selvbetjeningsløsning.

    Sådan gør du
    • Gå til mitid.dk og log på MitID Self-Service.
    • Find feltet 'Bruger-ID' og klik på 'REDIGÉR BRUGER-ID'
    • Indtast dit nye bruger-ID og tryk 'Valider'.
    • Afslut ved at indtaste valideringskode, som er blevet sendt til dig på SMS.
    • Dit MitID bruger-ID er nu ændret og skal fremover benyttes, når du bruger MitID.
      Du vil modtage en notifikation på sms eller mai om, at du har ændret dit bruger-ID.

    Vær opmærksom på, at der er flere kriterier som dit bruger-ID skal overholde for at blive godkendt. Læs mere på mitid.dk.

    Har du ikke mulighed for at logge på MitID.dk, kan du
    • Kontakte Danica Pension Teknisk Support på tlf. 70 109 209
    • Kontakte MitID support på tlf. 33 98 00 10.
    • Henvende dig hos Borgerservice. 
      Det er vigtigt, at du medbringer et ID med billede, fx pas eller kørekort, så borgerservice kan bekræfte din identitet.
      Husk, at du skal bestille tid, før du kan møde op.