70 11 25 25
Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed.Ved dødsfald
45 13 17 07
-
Vores linjer er åbne fra
mandag til fredag 8.30 - 16.00
I Danica Pension har vi stort fokus på at bekæmpe økonomisk kriminalitet. Det mærker du også som kunde. Som pensionsselskab skal vi nemlig kunne dokumentere over for myndighederne, at vi ved, hvem vores kunder er, hvor de bor og hvor deres indbetalinger stammer fra.
Vi har først og fremmest pligt til at dokumentere vores kunders identitet, dvs. typisk med en kopi af pas eller kørekort. Har vi ikke allerede kopi af dit ID, kontakter vi dig direkte. Hvis du bor uden for Danmark/Grønland, skal vi også bruge dokumentation med dit navn og din nuværende adresse. Det kan for eksempel være en kopi af sundhedskort, skatteopgørelse, TV- eller elregning.
Du kan også opleve, at vi med jævne mellemrum spørger dig om, hvor indbetalingerne til din pensionsordning stammer fra. Det kan f.eks. være, hvis du indskyder beløb til din pensionsordning.
I praksis betyder det ikke det store for flertallet af vores kunder. I de fleste tilfælde har vi allerede de nødvendige oplysninger, men mangler vi oplysninger eller kopi af dit ID, så hører du selvfølgelig fra os.
Du kan forvente, at du bliver kontaktet flere gange i løbet af din tid som kunde i Danica Pension. Det skyldes, at vi har pligt til at opdatere vores oplysninger om vores kunder med jævne mellemrum.
Vi kontakter dig, hvis vi mangler en kopi af dit ID.