Derfor stiller vi spørgsmål
og beder om ID

I Danica Pension har vi stort fokus på at bekæmpe økonomisk kriminalitet. Det mærker du også som kunde. Som pensionsselskab skal vi nemlig kunne dokumentere over for myndighederne, at vi ved, hvem vores kunder er, hvor de bor og hvor deres indbetalinger stammer fra.

Hvad skal vi vide om vores kunder?

Vi har først og fremmest pligt til at dokumentere vores kunders identitet, dvs. typisk med en kopi af pas eller kørekort. Har vi ikke allerede kopi af dit ID, kontakter vi dig direkte. Hvis du bor uden for Danmark/Grønland, skal vi også bruge dokumentation med dit navn og din nuværende adresse. Det kan for eksempel være en kopi af sundhedskort, skatteopgørelse, TV- eller elregning.

Du kan også opleve, at vi med jævne mellemrum spørger dig om, hvor indbetalingerne til din pensionsordning stammer fra. Det kan f.eks. være, hvis du indskyder beløb til din pensionsordning.

Hvad betyder det helt konkret for dig?

I praksis betyder det ikke det store for flertallet af vores kunder. I de fleste tilfælde har vi allerede de nødvendige oplysninger, men mangler vi oplysninger eller kopi af dit ID, så hører du selvfølgelig fra os.

Du kan forvente, at du bliver kontaktet flere gange i løbet af din tid som kunde i Danica Pension. Det skyldes, at vi har pligt til at opdatere vores oplysninger om vores kunder med jævne mellemrum.

Er du blevet bedt om at uploade kopi af ID?

Vi kontakter dig, hvis vi mangler en kopi af dit ID.  

Upload kopi af ID

Kontakt os

Danica Pension hovednummer 70 11 25 25
  • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed
Healthcare 70 25 02 03
  • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed
Ved dødsfald
45 13 17 07
  • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
Grundet coronavirussen har vi nye, midlertidige åbningstider

  • Ring til os
    Danica Pension hovednummer 70 11 25 25
    • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed
    Healthcare 70 25 02 03
    • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
    Telefonsamtaler kan blive optaget og gemt til brug for dokumentation og sikkerhed
    Ved dødsfald
    45 13 17 07
    • Åbningstider Mandag til fredag 8.30 – 16.00
    Grundet coronavirussen har vi nye, midlertidige åbningstider

  • Skriv til os

    Spørsmål, ros og klager

    Du er altid velkommen til at skrive til os - uanset om du har gode ideer, noget du vil klage over eller bare et spørgsmål.

  • Book et møde

    Book et onlinemøde med os

    Du kan altid bestille et uforpligtende møde med en af vores rådgivere.