Mobilpension

Få overblikket på farten.

Med Danica Mobilpension får du et godt overblik over dine forsikringer, din opsparing og dit afkast. Når du vil og hvor du vil. Du henter app'en i App Store eller Google Play.

Hvis du ønsker det fulde indblik i din pensionsordning, eller har behov for at ændre i din ordning, skal du i stedet benytte netpension

Kom godt i gang

1: Download app'en
Hent app'en med din smartphone i App Store (Apple) eller Google Play (Android)

2: Find din servicekode
Servicekoden ligger klar til dig i netpension under 'Mobile tjenester'

3: Log på
Tast dit bruger-id, som er dit CPR-nr.
Tast din fire-cifrede servicekode og log på

 

 Opsparing

Med Mobilpension har du altid overblikket lige ved hånden. Du kan blandt andet se din samlede pensionsopsparing, dit afkast og dine indbetalinger. 



Forsikringer

Mobilpension viser dig også de forsikringer, som du har knyttet til din pension. Du kan blandt andet se, hvad du får udbetalt, hvis du skulle miste erhvervsevnen. Du kan også se dækningen i tilfælde af kritisk sygdom eller dødsfald, ligesom du kan se en eventuel sundhedssikring.



InvesteringsTjek

Danica InvesteringsTjek er et digitalt værktøj, som giver dig en idé om, hvilken pensionsopsparing der passer bedst til dig. Med udgangspunkt i din økonomi og risikoprofil giver InvesteringsTjek dig anbefalinger til, hvordan du kan investere og få mest muligt ud af din pensionsopsparing.

Spørgsmål og svar 

  • Forudsætninger for Mobilpension

    Forudsætninger for Mobilpension

    Du skal være kunde i Danica Pension for at kunne bruge Mobilpension. Før du logger på første gang, skal du hente din personlige servicekode i netpension under 'Mobile tjenester'.

    App'en er for dig, som er i gang med at spare op til pension. Er du allerede gået på pension, vil flere af emnerne i Mobilpension ikke indeholde relevant information. 

    I tidsrummet fra midnat til kl. 06.00 kan der på grund af systemopdateringer være lukket for adgang til dine oplysninger.

  • Minimumskrav til din telefon 

    Minimumskrav til din telefon 

    Benytter du en iPhone, finder du Mobilpension i App Store. Din telefon skal som minimum køre iOS 5.0.

    Bruger du en Android smartphone, eksempelvis fra Samsung, finder du Mobilpension i Google Play. Her skal din telefon som minimum køre Android 2.1.

  • Koster det noget at bruge Mobilpension?

    Koster det noget at bruge Mobilpension?

    Nej, det er gratis at hente og bruge Danica Mobilpension på din smartphone. Du betaler alene for dit forbrug af datatrafik.

  • Hvordan logger jeg på?

    Hvordan logger jeg på?

    Du trykker på via 'Log på' i midten af hjulet og indtaster dit CPR-nr. Herefter skal du taste din fire-cifrede servicekode, som du finder i netpension under 'Mobile tjenester'.

  • Hvorfor skal jeg bruge en servicekode?

    Hvorfor skal jeg bruge en servicekode?

    Det er ikke teknisk muligt at benytte den adgangskode, som du kender fra NemID. Derfor skal du logge på med servicekoden fra netpension. I netpension kan du selv ændre servicekoden til en kombination, som er let for dig at huske. Bruger du også app'en fra Danske Bank, kan du vælge de samme cifre i din kode til Mobilpension.

  • Hvad er forskellen på Mobilpension og netpension?

    Hvad er forskellen på Mobilpension og netpension?

    Mobilpension indeholder de mest basale oplysninger om din opsparing, forsikringer og investering. Hvis du ønsker det fulde indblik i din pensionsordning, eller har behov for at ændre i din ordning, skal du benytte netpension.

  • Virker Mobilpension på iPad og iPod touch?

    Virker Mobilpension på iPad og iPod touch?

    Ja, Mobilpension kan også køre på iPad og iPod touch. Fra tablets anbefaler vi dog at benytte app'en Tabletpension.

  • Skal jeg logge af?

    Skal jeg logge af?

    Mobilpension logger automatisk af efter fem minutter. Hvis du ønsker at logge af, når du er færdig med at bruge app'en, skal du blot trykke på 'Log af' i midten af hjulet.

     

  • Sikkerhed

    Sikkerhed

    Vi gør vores bedste for at sikre dine oplysninger, når du bruger Mobilpension. Til at beskytte kommunikationen mellem din telefon og vores server benytter vi SSL, som er det mest almindelige sikkerhedssystem på nettet.

    Taster du en forkert servicekode tre gange, spærres adgangen til Mobilpension. Du kan danne en ny servicekode i netpension.

    Sikkerheden på Mobilpension afhænger ikke af din telefon. Du er derfor ikke udsat for en særlig risiko, hvis du skulle miste din telefon.

    Til gengæld bør du kontakte os med det samme, hvis du får mistanke om, at nogen har opsnappet din servicekode eller har fået adgang til dit nøglekort.

  • Kontakt til support

    Kontakt til support

    Har du spørgsmål til Mobilpension, er du altid velkommen til at ringe til os på 70 11 25 25. Ved spørgsmål til teknik, herunder download og servicekode, kan du ringe til 70 10 92 09.

Hvad kan vi hjælpe med?

Meget kan ændre sig på et år. Passer din pension til dit liv?