Livsstil

Er du afhængig af at 'være på’? Udviklerne af smartphones og apps konkurrerer om din opmærksomhed. Her kan du læse vores gode råd om, hvordan du tager kontrollen over dit teknologiliv tilbage. Det kan også gavne din nattesøvn.

Mest for privat og erhverv

Den uimodståelige teknologi

Udviklerne af smartphones, apps og online tjenester konkurrerer om din tid og opmærksomhed. Kunsten er, at finde en god balance mellem produktivitet og nærvær. Her kan du få tips til, hvordan du tager kontrollen tilbage over dit teknologiliv.

Læs mere her Se webinar her

Mest for privat og erhverv

Får du sovet nok?

For de fleste voksne er mellem syv og ni timers nattesøvn det optimale. Får du nok? Se her hvordan du kan forbedre din søvn.

Læs mere her

10 gode råd til bedre nattesøvn

  1. Indret dit soveværelse mørkt med mulighed for at lukke af for støj.
  2. Sov ikke i løbet af dagen og gå først i seng, når du føler dig søvnig.
  3. Gå i seng på samme tidspunkt hver dag – også i weekenderne.
  4. Brug ikke fjernsyn, tablet eller mobiltelefon i soveværelset.
  5. Skru ned for lyset, stræk dig og gab så meget du kan, før du går i seng.
  6. Spis ikke store måltider og undgå sukker, koffein og alkoholiske drikke.
  7. Få frisk luft, lys og 30-45 minutters gang dagligt gerne i grønne omgivelser.
  8. Prøv guidet meditation, hvis du har svært ved at falde til ro.
  9. Vask dyner og puder fire gange årligt ved 60 grader.
  10. Udskift din seng hvert 10. år (alt efter kvalitet).

Materials in English

Hvad kan vi hjælpe med?